فرمانده مرزبانی انتظامی کشور از کشف بیش از یک تن موادمخدر ازسوی مرزبانان سیستان و بلوچستان و بیش از ۱۰۰ قبضه کلت کمری از سوی مرزبانان پاوه خبر داد.

کشف بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح در مرزهای شرقی و غربی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم مرزی کشورمان، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص شد و مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با استقرار کمین‌های هدفمند و اجرای طرح مهار، مناطق مورد نظر را در کنترل خود قرار داده و موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، فرمانده مرزبانی کشورمان افزود: قاچاقچیان که قصد داشتند در فرصتی مناسب موادمخدر را وارد کشور کنند در این امر ناکام ماندند و مرزداران موفق شدند طی عملیات‌هایی در درگیری با سوداگران مرگ، ضمن دستگیری دو قاچاقچی و توقیف یک دستگاه خودرو، یک تن و ۲۵ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل؛ ۹۴۵ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۸۰ کیلوگرم حشیش را به همراه دو قبضه سلاح کلاش، شش تیغه خشاب و مقادیری مهمات کشف و ضبط کنند. 

کشف ۱۰۰ قبضه کلت کمری در مرز پاوه

وی همچنین از کشف ۱۰۰ قبضه سلاح کلت کمری و ۲۰۰ تیغه خشاب مربوط به آن در مرزهای شهرستان پاوه خبرداد و گفت:‌ مرزبانان هنگ مرزی پاوه روز گذشته طی یک رشته عملیات در نتیجه ساعت‌ها کار اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اخبار واصله از قصد قاچاقچیان برای بر ورود یک محموله سلاح و مهمات جنگی از مرز به داخل کشور مطلع شده و بلافاصله بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

گودرزی ادامه داد: ماموران سریعاً با تشکیل چند تیم عملیاتی و اجرای گشت و کمین‌های هدفمند، محل مورد نظر را زیرنظر قرار داده و در عملیات ضربتی کوله‌های حامل ۱۰۰ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۲۰۰ عدد خشاب مربوطه را کشف  و ضبط کردند.

فرمانده مرزبانی کشورمان با بیان اینکه قاچاقچیان سلاح با توجه به جنگلی و کوهستانی بودن منطقه از محل متواری و تلاش مرزبانان برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مرزبانان انتظامی کشور عزم خود را برای برخورد قانونی با قاچاقچیان و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز و عوامل تیراندازی ها جزم کرده و با این افراد هرگز مماشات نخواهند کرد.