رکنا : از کل فضای فیزیکی در اختیار سازمان تنها ۴۸ درصد ملکی است که از این میزان نیز ۵۰ درصد ساختمان ها نیاز به بازسازی و تعمیر دارد.

تعطیلی برخی مراکز پزشکی قانونی به دلیل عدم ایمنی! / 50 درصد ساختمان ها نیاز به بازسازی دارند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش رکنا ، عباس مسجدی آرانی در جلسه شورای مدیران سازمان پزشکی قانونی و مراسم امضای تفاهم‌نامه با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری، با تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع)، گفت: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور و نوسانات قیمت ارز در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در سازمان پزشکی قانونی کشور برای بومی سازی تجهیزات صورت گرفت که نتیجه آن تولید کیت‌های ژنتیک و دستگاه هموژنایزر در سال گذشته بود.

نیاز ۵۰ درصد ساختمان‌های پزشکی قانونی به بازسازی و تعمیر

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، همچنین به کمبود فضای فیزیکی و مشکلات سازمان در حوزه ابنیه اشاره و تصریح کرد: از کل فضای فیزیکی در اختیار سازمان تنها ۴۸ درصد ملکی است که از این میزان نیز ۵۰ درصد ساختمان ها نیاز به بازسازی و تعمیر دارد. مراجعین ما افرادی دردمند و آسیب دیده هستند که ارائه خدمت مناسب در فضای فیزیکی استاندارد حداقل کاری است که می‌توان در جهت تکریم این عزیزان انجام داد.

تعطیلی تعدادی از مراکز پزشکی قانونی به دلیل شرایط نامناسب و نبود ایمنی

به گفته وی طی سال‌های اخیر تعدادی از مراکز سازمان از جمله مرکز شرق تهران به دلیل شرایط نامناسب و ناایمن ساختمان آن تعطیل شده‌اند و یا به اماکن استیجاری و امانی انتقال یافته‌اند و بسیاری از مراکز پزشکی قانونی نیز در سراسر کشور به دلیل نامتناسب بودن فضا با حجم مراجعات شرایط قابل قبولی در پذیرش مراجعین ندارند.

در ادامه این مراسم ملکوتی خواه رییس امور عمومی، دفاعی، قضایی و امنیتی سازمان برنامه و بودجه نیز گفت:  کار پزشکی قانونی سخت بوده و خدمات آن تعطیل بردار نیست، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع فعالیت‌ها و خدمات این سازمان، نمی‌توان خدمات آن را محدود کرد چرا که با این کار مردم و مراجعین این سازمان آسیب می بینند و حقوقشان ضایع می‌شود. ملکوتی خواه همچنین با تأکید مجدد به نیاز جامعه به خدمات پزشکی قانونی، برای رفع مشکلات این سازمان با توجه به امکانات موجود قول مساعد داد.