دانش‌آموز به بیمارستان منتقل می‌شود و به اتاق عمل می‌رود که مشخص می‌شود در گوش او گیرنده دیجیتالی بسیار ریز قرار دارد که برای تقلب استفاده کرده است.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امتحانات تاکنون، ۱۵ دانش‌آموز که اقدام به تقلب کردند، شناسایی شده و نمره تمام امتحانات آن‌ها صفر شده است.

به گزارش فارس، امتحانات نهایی دانش‌آموزان، به روزهای پایانی نزدیک می‌شود؛ امروز دانش‌آموزان، امتحان زبان خارجی داشتند و امتحان آخر نیز روز شنبه ۲۸ خرداد با دروس ریاضیات گسسته رشته ریاضی ـ فیزیک، جغرافیای ۳ رشته علوم تجربی و عربی ۳ رشته علوم و معارف اسلامی پایان می‌پذیرید.

اما از اولین امتحان، کلاهبرداران و سودجویان به سراغ دانش‌آموزان آمدند و با عنوان اینکه سؤالات و پاسخ‌های امتحان نهایی را دارند، سعی کردند، فضای امتحانات نهایی را به ست تقلب ببرند.

این سودجویان، با اخذ مبالغی از ۸۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان برای هر امتحان نهایی عنوان می‌کردند که سؤالات امتحانی بعد از شروع امتحان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

هزینه‌های ارزان تقلب!

شاید سؤال شود که وقتی امتحان شروع شده باشد، دیگر ارائه پاسخ سؤالات به درد نخواهد خورد پس دیگر تقلبی در کار نیست؟ اما باید پاسخ داد که این سودجویان فکر این موضوع را هم کردند و به دانش‌آموزان ابزار تقلب و راه‌های آن را آموزش می‌دهند.

اتفاقی که باعث می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان وسوسه شوند که به جای درس خواندن از روش تقلب برای نمره گرفتن استفاده کنند.

البته خرج تقلب کردن خیلی هم بالا نیست! یعنی با مبلغ مثل ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان می‌شود ابزار دست دوم یا دست چندم تقلب را مثل خودکار یا هندزفری تهیه کرد که البته ابزار نو و پیشرفته آن بین یک و نیم میلیون تا ۱۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

کانال‌ها هم مدعی هستند که سؤالات را از ۱۰ دقیقه بعد از شروع آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند و به این شکل تقلب انجام می‌شود. البته همین کانال‌ها قبل از شروع آزمون‌ها فراخوان می‌دهند که هر کسی سؤالات را داشته باشد، پاسخ‌ها را رایگان به او می‌دهند! به این شکل که دانش‌آموز، سرجلسه امتحان، تصویر سؤالات را بفرستد.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

نمره تمام امتحانات ۱۵ دانش‌آموز تقلب کرده، صفر شده است

البته مسؤولان وزارت آموزش و پرورش هم برای اینکه بتوانند از تقلب جلوگیری کنند، در این چند فعالیت‌های مختلفی را انجام دادند؛ اولین اقدام این بوده است که امکان انتشار سؤالات قبل از شروع امتحان را به صفر رساندند یعنی اینکه سؤالات امتحانی از قرنطینه طراحی سؤالات به قرنطینه کپی سؤالات به روش الکترونیکی و رمزگذاری شده ارسال می‌شود. افراد در قرنطینه نیز تا پایان هر امتحان در قرنطینه خواهند بود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به جز سخت‌گیری شدید در ارسال سؤالات که از قرنطینه به قرنطینه و رمزگذاری شده ارسال می‌شود، روی برگه‌های امتحانی نیز کدگذاری انجام شده است و اگر تصویری از برگه امتحانی هر حوزه امتحانی منتشر شود کاملا مشخص است که به کدام حوزه متعلق است.

وی افزود: از ابتدای امتحانات تاکنون، ۱۵ دانش‌آموز که اقدام به تقلب کردند، شناسایی شده و نمره تمام امتحانات آن‌ها صفر شده است.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

تقلب دردسرساز یک دانش‌آموز، او را راهی بیمارستان کرد

در امتحان نهایی ۱۹ خرداد در یکی از مدارس تهران، اتفاق عجیبی می‌افتد؛ هنگام برگزاری امتحان صدای سوتی به صورت مدام در حوزه امتحانی شنیده می‌شود؛ مراقبان به دنبال صدای سوت می‌گردند که متوجه می‌شوند این صدا از گوش یکی از دانش‌آموزان شنیده می‌شود.

دانش‌آموز به مراقبان می‌گوید که یک پشه داخل گوش اوست و این صدا از این پشه است، اما در ادامه گوش دانش‌آموز شروع به خونریزی می‌کند و مسؤولان حوزه امتحانی به اورژانس اطلاع می‌دهند.

دانش‌آموز به بیمارستان منتقل می‌شود و به اتفاق عمل می‌رود که مشخص می‌شود در گوش او گیرنده دیجیتالی بسیار ریز قرار دارد که برای تقلب استفاده کرده است. این گیرنده در گوش دانش‌آموز جابجا شده و صدای سوت به همان دلیل بوده است.

یکی از مسؤولان آموزش و پرورش گفت: حال این دانش‌آموز خوب است و مشکل شنوایی ندارد، اما نمره این دانش‌آموز به دلیل تقلب صفر شد!