رکنا : 6 مرد زندانی که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بودند، بامداد چهارشنبه در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفتند که دو نفر از آنها موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا  ، یکی از کسانی که توانست مهلتی دوباره برای زندگی بگیرد مرد کامیونداری بود که 14 سال قبل پس از درگیری با یک موتورسوار و سپس تصادف با او باعث مرگ وی شده بود.با توجه به درخواست اولیای دم، راننده کامیون پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و با تأیید حکم، او سه بار پای چوبه‌ دار رفت.

اما هر بار موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد. راننده کامیون برای چهارمین بار چهارشنبه پای چوبه دار رفت و این‌بار هم خانواده مقتول به شرط پرداخت دیه به او مهلتی 15 روزه دادند.

قتل همسر باردار

دومین فردی که موفق شد پای چوبه دار از اولیای دم مهلت بگیرد، مرد میانسالی بود که 17 سال قبل همسرش را به قتل رسانده بود. او در جریان درگیری با همسر باردارش و به خاطر عصبانیت روسری او را دور گردنش پیچید و مرگ وی را رقم زد.

مرد میانسال در دادگاه به قصاص محکوم شد و از آنجا که مقتول باردار بود و جنین هنوز از مادر تغذیه می‌کرد به خاطر مرگ جنین نیز به پرداخت دیه به مادر و پدر مقتول محکوم شد.با گذشت 17 سال، مرد میانسال برای اجرای حکم در زندان رجایی‌شهر پای چوبه دار رفت، اما موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

قاتل پدر و مادر

ساعت 14:56 چهارشنبه 30 خرداد 97، مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد افراد ناشناسی پدر و مادرش را به قتل رسانده‌اند. به‌دنبال اعلام این خبر، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. با ورود به خانه در خیابان دماوند آنها با جسد خونین زنی 48 ساله و مردی 56 ساله در طبقه دوم روبه‌رو شدند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که زوج میانسال هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. زن در دم جان باخته اما شوهر وی پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد. این در حالی بود که پسر دیگر خانواده نیز با گلوله مجروح شده بود و پسر بزرگ‌تر از ناحیه دست آسیب دیده بود. پسر بزرگ‌تر که معتاد بود مدعی شد افراد ناشناسی خانواده‌اش را به قتل رسانده‌اند، اما در ادامه تحقیقات به قتل پدر و مادرش اعتراف کرد.

وی مدعی شد پدرش به خاطر اینکه او معتاد بوده همیشه با وی درگیر می‌شده و روز حادثه نیز وقتی او سرگرم مصرف مواد بوده و قرص روانگردان نیز مصرف کرده بود پدرش او را در آن وضع دیده و با هم درگیر شده‌اند و با شلیک گلوله پدر و مادرش را زده و برادرش را نیز زخمی کرده است.با اعتراف متهم جوان به قتل، او در دادگاه به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم و بامداد چهارشنبه 25 خرداد در زندان رجایی‌شهر به دار مجازات آویخته شد.

دوئل عاشقانه

شنبه 27 مهر 98، گزارش قتل پسری جوان در حوالی خیابان مقداد به بازپرس جنایی اعلام شد. 24 ساعت پس از قتل عامل جنایت به کلانتری رفت و خود را معرفی کرد.

او در رابطه با انگیزه‌اش از قتل گفت: نمی‌خواستم دست به جنایت بزنم، او دوست قدیمی و بچه محل ما بود اما یک ماه بود که برای دختر مورد علاقه‌ام مزاحمت ایجاد می‌کرد. می‌خواستم با او حرف بزنم اما دعوا شد و او با گاز اشک‌آوری که همراه داشت به من حمله کرد، چشم‌هایم می‌سوخت و نمی‌توانستم جایی را ببینم. ناخودآگاه چاقو کشیدم و او را زدم.با اعتراف پسر جوان، پرونده او به دادگاه کیفری ارجاع شد و با توجه به درخواست اولیای دم برای قصاص، حکم مرگ او صادر و صبح دیروز پرونده زندگی‌اش بسته شد.

درگیری در پارک

محکوم دیگری که در زندان رجایی‌شهر به دار آویخته شد، پسر جوانی بود که در پارک دوستش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود که سرانجام به مجازات رسید.

قتل به خاطر نگاه چپ

12 خرداد سال 98 پس از یک درگیری خیابانی مرد جوانی کشته شد. عامل جنایت با اعتراف به قتل مدعی شد که در حال عبور از خیابان بوده که با مقتول چشم در چشم شده و با ضربه چاقو او را به قتل رسانده است. او نیز در زندان رجایی‌شهر حکمش اجرا شد.