رکنا: رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری باند شش نفره کلاهبرداری در خرید خودرو خبر داد.

زورگیری قانونی از 30 فروشنده خودرو در تهران / 6 چکش زن دستگیر شدند + فیلم عجیب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 Play Video

 حجم ویدیو: 10.34M |  مدت زمان ویدیو: 00:02:33

 به گزارش رکنا، سرهنگ گودرزی گفت: اعضای این باند با حضور در مراکز خرید خودرو و ارائه پیشنهاد بالاتری برای خرید خودرو، فروشندگان را به بنگاه خود در پاسگاه نعمت آباد می‌کشاندند.

 

وی گفت: قولنامه‌ای میان فروشنده و خریدار، که خریدار همان از اعضای باند کلاهبرداران بود، تنظیم می‌شد بدون این که کارشناسی رنگ و فنی انجام شده باشد و در قولنامه خودرو به عنوان سالم واگذار می‌شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در روز محضر کلاهبرداران فرد فروشنده را به محضر برده و در آن جا از فروشنده می‌خواهند که برای آخرین بار خودرو را بازدید کند.

سرهنگ گودرزی اعلام کرد: در این هنگام است که کلاهبرداران یکی از اعضای خود را برای آسیب زدن به شاسی خودرو و صندوق عقب می‌فرستند که با چکش چندین ضربه خودروی فروشنده وارد کند.

وی گفت: بعد از چند دقیقه خریدار (کلاهبردار) برای بازدید نهایی، به خودرو مراجعه می‌کند و عنوان می‌کند که خودرو سالم نیست و از لحاظ فنی تصادفی می‌باشد و بایستی فروشنده برای فسخ قرارداد، ضرر و زیان بدهد که معمولا از ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون مطالبه می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در برخی موارد هم پیشنهاد می‌دهند که خودرو تصادفی است و بایستی با قیمت پایین تری خرید کنند که اگر این محقق نشود از فروشنده شکایت خواهند کرد و خودرو بایستی در پارکینگ مورد نظر آنان خوابانده شود.

وی افزود: متاسفانه تاکنون از ۳۵ نفر که فروش خودرو داشتند ، به این صورت کلاهبرداری کردند.

سرهنگ گودرزی از فروشندگان و خریداران خواست حتما برای معامله خودرو به مراکز خرید و فروش خودرو مراجعه کنند و حتما کارشناسی رنگ و فنی انجام شود و بعد قولنامه تنظیم شود.

وی گفت: هرگز در روز‌های تعطیل میان خریداران و فروشندگان چکی رد و بدل نشود، زیرا چک نیاز به استعلام در بانک دارد و این موضوع حتما در روز‌های عادی صورت گیرد.