حوادث رکنا: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زیرسازی ها به منظور افزایش مقاومت زمین مترو پل برای تخریب آن در حال انجام است.

جزئیات جدید از تخریب  مترو پل / 3ماه از زمان تحویل محل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، محمدرضا اسکندی گفت: تا کنون روش‌های مختلفی بررسی شده و در نهایت موضوع انفجار منتفی شده و قرار است تخریب بخش‌بخش ساختمان با استفاده از ماشین‌آلات سنگین در دستور کار قرار بگیرد. یکی از موانع حضور ماشین‌آلات سنگین در محل حادثه موضوع نشست زمین و عوارض زمین در آن محدوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:تعداد محدودی از ساکنین آن محدوده از تخلیه محل‌های سکونت خود امتناع کرده‌اند که پیگیری‌هایی به منظور اقناع و تامین فضای مورد نیاز آغاز عملیات انجام شده و لازم است در این هفته ، هفت منزل اطراف متروپل تخلیه شوند.

این مسئول گفت : در این حادثه که مسئول مستقیم آن یک شخص است یعنی مالک ساختمان، باید خسارات توسط شخص پرداخت می‌شد اما به‌واسطه فوت آن فرد، موضوع نیازمند اقدام حقوقی و قضایی بود به‌واسطه همین موضوع دادستان مرکز استان دستور تشکیل مرکز ویژه ارائه خدمات قضایی به آسیب‌دیدگان حادثه متروپل را صادر کرد.

منتظر تعیین و پرداخت خسارت نماندیم

او با اشاره به فرایند معمول رسیدگی قضایی به پرونده خسارت متروپل گفت: به‌جهت تسهیل در امور کسبه و شهروندان ساکن در محدوده محل حادثه، منتظر تعیین و پرداخت خسارت نماندیم، قراردادی را به‌عنوان کارفرما با قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) امضاء و پیش‌پرداختی نیز انجام شد.

آقای اسکندری در پاسخ به این پرسش که هزینه پروژه تخریب ساختمان متروپل بصورت قرض و علی‌الحساب از سوی این سازمان پرداخت شده است یا خیر، تاکید کرد : این مبلغ به‌صورت علی‌الحساب است و در پایان پروژه ما نیز همچون سایر خسارت‌ دیدگان باید دعوای حقوقی داشته باشیم تا مبالغ هزینه شده به سازمان بازگردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زمان‌ این قرارداد سه ماهه است، اما سه ماه از زمان تحویل محل جهت تخریب است. به‌محض تحویل محل توسط قرارگاه، دادستانی و فرمانداری مجوزی دادند که فرصتی برای تخلیه به کسبه و ساکنین آن محدوده ارائه شود.

او گفت: در موضوع کسبه نیز اعلام می‌شد که محلی برای کسب‌وکار موقت آنان در نظر گرفته شده اما در موقعیت که قرار گرفتیم متوجه شدیم محل‌ها مناسب نبوده و استقرار موقت کسبه محقق نشده است.