حوادث رکنا: با ادعای تازه برادر متهم، درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شد.

قاتل در آستانه اعدام عوض شد / کدام برادر تهرانی قاتل اصلی است؟ + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا، حکم قصاص پسر جوان که ۱۳ سال قبل مقابل پاساژ در شهریار دست به جنایت زده بود با ادعای تازه برادرش شکسته شد و قضات دادگاه درخواست اعاده دادرسی وی را پذیرفتند.

 پسر جوان بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد و برادرش را به عنوان عامل جنایت معرفی کرد .

درگیری خونین مقابل پاساژی در شهریار

رسیدگی به این پرونده از 10 فروردین ماه سال ۸۸ به دنبال وقوع جنایتی هولناک مقابل پاساژی در شهریار آغاز شد .رهگذرانی که از مقابل پاساژ عبور می‌کردند با 3 برادر قمه به دست روبه رو شدند که به سوی پسر جوانی به نام کامران حمله کردند و با قمه به جان او  افتادند.آنها قبل از اینکه رهگذران فرصت کنند با پلیس تماس بگیرند ، گریختند.

 کامران بلافاصله با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد اما ساعتی بعد به خاطر شدت جراحات جان سپرد. دوربین مداربسته مقابل پاساژ نشان می داد سه برادر به نام های مجید، معین و مبین، که از دوستان  کامران  بودند وی را به کام مرگ کشانده اند.

بازداشت عاملان قتل مقابل پاساژ در شهریار

 پلیس به ردیابی 3 برادر پرداخت اما در یافت آنها پس از جنایت به محل نامعلومی گریخته اند. 5 ماه از جنایت گذشته بود که پلیس رد 3 برادر را در کوههای آوج یافت و آنها را بازداشت کرد. آنها به درگیری قبلی با کامران و قتل وی اعتراف کردند.

 سه برادر به اتهام مشارکت در قتل در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستادند. در آن جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس  3 برادر به حمله خونین به قربانی اعتراف کردند و به تشریح ماجرا پرداختند.

 به این ترتیب قضات دادگاه، 3 برادر را به قصاص محکوم کردند. مدتی از صدور حکم قصاص نگذشته بود که  مادر کامران اعلام کرد کامران با برادر بزرگتر به نام مجید درگیر بوده و عامل اصلی جنایت مجید است. زن سالخورده از دو برادر کوچک گذشت کرد. به این ترتیب معین و مبین  پس از گذراندن دوره محکومیت شان از زندان آزاد شدند و حکم قصاص مجید در دیوان عالی کشور تایید خورد و قطعی شد.

ادعای جدید

 در حالی که نزدیک به ۱۳ سال از جنایت گذاشته بود و مجید در یک  قدمی چوبه دار قرار داشت برادر کوچکش مبین به پلیس آگاهی رفت و قتل  را گردن  گرفت.

با این ادعای تازه، مجید از زندان  درخواست اعاده دادرسی را  مطرح   کرد و  گفت : برادر کوچکش به نام مبین که حالا  از مادر قربانی رضایت گرفته و از زندان آزاد شده است  قاتل اصلی است.

او همچنین  به گواهی پزشکی قانونی نیز اعتراض کرد و گفت : کارشناسان پزشکی قانونی در معاینه جسد اعلام کرده‌ بودند یک ضربه به سر قربانی عامل تامه مرگ بوده و ضربه های دیگر کشنده نبوده است. پس ممکن نیست ما 3 برادر یک ضربه را به سر قربانی زده باشیم .

با این ادعا حکم قصاص مجید در دیوان عالی شکسته شد و  قضات دادگاه درخواست اعاده دادرسی وی را پذیرفتند .

محاکمه دوباره پس از شکستن حکم قصاص

 مجید این بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کرد .

در ابتدایی جلسه مادر قربانی در جایگاه ویژه‌ ایستاد و در حالی که اشک میریخت  درخواست قصاص را مطرح کرد .

وی گفت: من به 2 برادر کوچک رضایت داده ام اما می دانم مجید پسر مرا  کشته و حالا بعد از ۱۳سال به دروغ قتل را گردن برادرش می اندازد. به همین خاطر برای او قصاص می خواهم.

 وقتی مجید در جایگاه متهم ایستاد گفت: باور کنید من ضربه کاری را به سر کامران نزدم .برادر کوچکم  او را زد اما من چون برادر بزرگ بودن قتل را گردن گرفتم.

 سپس مبین که با قرار وثیقه آزاد بود روبه روی قضات ایستاد و گفت :من آن زمان کم سن و سال بودم. به همین خاطر اشتباه کردم و با قمه ضربه کاری را به سر کامران زدم .اما برادرهایم اجازه ندادند به قتل اعتراف کنم و مجید  خودش قتل را گردن گرفت. من در این سالها مدام عذاب وجدان داشتم .به همین خاطر تصمیم گرفتم حقیقت را بگویم .حالا هم می گویم من قاتل کامران هستم .

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.