در سال جاری در مجموع ۹ فقره قتل در سطح استان به وقوع پیوسته که از این تعداد ۳ فقره اش از اتباع افغانی بوده که توسط هم وطنان افغان خود به قتل رسیده اند.

قتل ۳ تبعه افغان در کهگیلویه و بویراحمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جمعه 24 تیر 1401 , 12:21

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد از وقوع یک فقره قتل تبعه افغان و دستگیری قاتل وی در بویراحمد خبر داد.

سرهنگ سعید بالش زر  در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: درپی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره قتل در بخش سپیدار از توابع شهرستان بویراحمد بلافاصله اکیپی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی و تشخیص هویت به همراه بازپرس ویژه قتل و پزشکی قانونی به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی مأموران مشخص شد که شخصی از اتباع خارجی حدود ۱۸ ساله تبعه افغانستان دربخش سپیدار مرکزی به شغل کارگری مشغول بوده و روز وقوع حادثه درحالی که با یکی از هم وطنان افغان خود در منزل اجاره ای حضور داشته به قتل رسیده و قاتل که حدود ۳۰ ساله بوده پس از ارتکاب قتل متواری گردیده که موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

بالش زر تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی گسترده قاتل را که پس از ارتکاب قتل به یکی از روستاهای اطراف منطقه چیتاب از توابع شهرستان بویراحمد متواری شده و با هویت جعلی دیگر به شغل چوپانی مشغول بود را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاتل در بازجویی های اولیه ضمن اعتراف به قتل بیان داشت که جهت کارگری به منطقه سپیدار بویراحمد عزیمت و در انجا باچند نفر از هم وطنان خودم آشنا و در یک منزل اجاره ای باهم حضور داشتیم که روز حادثه پس از اینکه با مقتول در منزل تنها شدم مقتول را به قتل رسانده و انگیزه خود از قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد.

بالش زر با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری متاسفانه در مجموع ۹ فقره قتل درسطح استان بوقوع پیوسته که از این تعداد ۳ فقره اش از اتباع افغانی بوده که توسط هم وطنان افغان خود به قتل رسیده اند و بیش از ۸۰ درصد قتل ها براثر درگیری های فردی و جمعی به وقوع پیوسته است.