رکنا: بارش شدید باران موسمی ناشی از فعالیت سامانه جوی «مانسون» که از جنوب شرق ایران وارد کشورمان شده است، منجر به وقوع سیل در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان شد.

فیلم بارش شدید باران و جاری شدن سیل در حاجی آباد هرمزگان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    حجم ویدیو: 9.29M

| مدت زمان ویدیو: 00:00:31

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، بارش شدید باران موسمی ناشی از فعالیت سامانه جوی «مانسون» که از جنوب شرق ایران وارد کشورمان شده است، منجر به وقوع سیل در شهرستان حاجی آباد استان هرمزگان شد.

علی خرم‌نسب، فرماندار حاجی آباد درباره وقوع سیلاب در این شهرستان گفت: حاجی آباد تحت تاثیر موج بارشی قرار گرفته و لازم است شهروندان توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند. این سامانه بارشی مانسون اقیانوس هند که درحال حاضر موجب بارش در برخی نقاط این شهرستان شده بتدریج گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: شهروندان با توجه به این شرایط از سفرهای غیرضروری و توقف در مسیر سیلاب، بستر رودخانه ها و توقف در اطراف اشیای قابل پرتاب مانند تابلوهای تبلیغاتی، دکل‌ها، کولرها، داربست ها و ساختمان های نیمه کاره خودداری کنند.

وی اضافه کرد: بارش‌ها موجب مسدود شدن مسیر روستای باغان در بخش فارغان این شهرستان شده است و به همین دلیل تقاضا داریم از تردد در مسیر رودخانه روستای باغان خودداری شود.

شهرستان حاجی آباد دارای ۳ بخش مرکزی، احمدی و فارغان، ۲ شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوه‌ شاه و احمدی و حدود ۳۷۴ آبادی است که ۲۲۴ آبادی آن دارای سکنه و بقیه خالی از سکنه‌ اند.

این شهرستان با حدود ۶۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

گفتنی است؛ سازمان هواشناسی روز گذشته هشدار داد که از بعد از ظهر امروز، موج جدید سامانه باران های موسمی به نام «مانسون» از جنوب شرق ایران وارد کشورمان خواهد شد و از عصر امروز تا عصر پنجشنبه بخش هایی از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، یزد و خراسان جنوبی درگیر سیل شدید خواهند بود.

سازمان هواشناسی ضمن صدور «هشدار قرمز» به عنوان بالاترین سطح هشدار، از دستگاه های امدادی و اجرایی درخواست کرده است که تا پایان هفته در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

در این لینک می توانید گزارش رکنا درباره جزئیات هشدار قرمز سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در هفته اول مرداد 1401 در ایران را بخوانید.