جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از برخورد با استخراج غیرمجاز رمز ارز در یک شرکت مواد غذایی، شلیک تیر برای دستگیری سارق سیم برق و بازداشت دو مامور نما خبر داد و جزئیات هرکدام را تشریح کرد.

تیراندازی برای دستگیری سارقان در شهرک غرب/ استخراج غیرمجاز  رمز ارز در شرکت  مواد غذایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چهارشنبه 05 مرداد 1401 , 16:36

سرهنگ محمد قاسم طرهانی به تشریح برخی از ماموریت‌های پلیس پیشگیری در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و گفت: در یکی از این ماموریت‌ها دو مرد جوان که با معرفی خود به عنوان مامور اقدام به سرقت و اخاذی از شهروندان کرده بودند، دستگیر شدند. رسیدگی به این پروند درپی تماس‌های تعدادی از شهروندان در محله شهرک غرب در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر گزارش ثبت شده از سوی شهروندان دو مرد جوان با نصب یک چراغ ال‌ای‌دی بر روی خودروی سواری ساینا خود را پلیس معرفی کرده و اقدام به دریافت وجوه نقد از مردم به بهانه‌های مختلف کرده و همین موضوع موجب شک شهروندان و تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شده بود.

طرهانی با بیان اینکه تیمی از ماموران کلانتری شهرک غرب رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داده بودند، گفت: مشخصات ظاهری متهمان و اطلاعات خودروی مورد استفاده آنان در اختیار گشت‌های انتظامی کلانتری قرار گرفت تا اینکه روز گذشته واحد گشت کلانتری خودروی مذکور در این محدوده مشاهده و رفتار راننده و سرنشین خودرو را تحت نظر قرار دادند.

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد:  ماموران متهمان را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و در جریان آن مشاهده کردند که یکی از آنان از خودرو پیاده شده و با مراجعه به شهروندی دیگر قصد اخاذی از وی را داشت که بلافاصله تیم گشت کلانتری وارد عمل شده و این دو نفر را در حین  اخاذی دستگیر و به کلانتری انتقال دادند.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های بیشتر از متهمان تعدادی از تجهیزات پلیسی از قبیل چراغ ال‌ای‌دی، یک عدد بی سیم و یک عدد سینه خشاب سلاح جنگی  کشف و ضبط شد، گفـت: متهمان پس از انتقال به کلانتری به اخاذی از شهروندان درپوشش مامور اعتراف کردند. در حال حاضر تحقیقات پلیسی برای شناسایی مالباختگان و دیگر جرائم احتمالی از سوی این افراد ادامه دارد.

  بازداشت عاملان قطع برق در شهرک غرب

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یکی از اتباع کشورهای همسایه که با خودروهای سرقتی اقدام به سرقت کابل‌های برق کرده بود، خبر داد و گفت: روز گذشته گشت انتظامی کلانتری شهرک غرب در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی خود بود که به راننده یک دستگاه  خودروی پژو ۴۰۵ که در حال زاغزنی بود، مشکوک شدند. در همین راستا نیز اقدام به استعلام پلاک خودرو کردند که در جریان آن مشخص شد خودرو مذکور سرقتی است.

وی با بیان اینکه خودروی مذکور در محدوده کلانتری جنت آباد سرقت شده بود، گفت: با کسب این اطلاعات ماموران وارد عمل شده و مهار سارق را در دستورکار خود قرار دادند. متهم نیز که متوجه حضور ماموران در محل شده بود به سرعت از محل متواری شد که در همین راستا تعقیب و گریز خودرویی میان پلیس و این فرد آغاز شد.

طرهانی ادامه داد: عملیات تعقیب و گریز ادامه داشت، اما راننده خودرو توجهی به دستورهای پلیسی نمی کرد تا اینکه سرانجام ماموران با رعایت قوانین به‌کارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر به سمت لاستیک خودرو کرده و آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه با توقف خودرو، راننده آن که فردی ۳۰ ساله از اتباع یکی از کشورهای همسایه بود، بازداشت شد، خاطرنشان کرد: ماموران در بررسی بیشتر از داخل خودرو ۶۰ متر کابل برق فشار قوی را نیز کشف کردند. همچنین این فرد به مقر انتظامی منتقل شده و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به پنج فقره سرقت خودرو و سه فقره سرقت کابل برق فشارقوی با استفاده از خودروهای سرقتی معترف شد.

استخراج رمز ارز در شرکت موادغذایی

جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ۳۱ دستگاه ماینر از یک شرکت خصوصی خبر داد و گفت: درپی دریافت خبری مبنی بر  استخراج غیرقانونی رمز ارز در یکی از شرکت‌های خصوصی در محله مهر آباد،   بررسی موضوع در دستورکار تیمی از مامورن کلانتری این محل قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد گزارش دریافتی صحیح بوده و یک شرکت فعال در حوزه تولید مواد غذایی با استقرار غیرمجاز  چندین ماینر اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال کرده است.

طرهانی با بیان اینکه هماهنگی برای انجام عملیات با مقام قضایی انجام شد، گفت: روز گذشته تیمی از ماموران کلانتری مهرآباد به محل این شرکت اعزام شده و در جریان بازرسی از آن ۳۱ دستگاه ماینر که درحال استخراج ارزهای دیجیتال بود به همراه  ۱۲ عدد کارت گرافیک کشف و ضبط شد. کارشناسان ارزش ریالی این اموال را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

به گفته جانشین رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ  مدیرعامل این شرکت نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.