حوادث رکنا: همدان رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر خبر داد: اعضای بدن دختر ۲۱ ساله ملایری به چند بیمار نیازمند اهدا شد و به این بیماران زندگی دوباره بخشید.

زهرا بختیاری در همدان بعد از مرگش معجزه کرد / همه برای او گریستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، عباس آذرهمایون اظهار کرد: مرحومه "زهرا بختیاری" به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده نوع ‌دوستش، اعضای حیاتی این جوان به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

 

 

آذرهمایون با بیان اینکه دو کلیه و کبد و قلب و نسوج  وی به بیماران نیازمند اهدا شد، گفت: زنده‌یاد مرحومه زهرا بختیاری اهل و ساکن ملایر و دانشجو بود که در تاریخ ۱۸ مردادماه دچار مرگ مغزی شد.

وی افزود: پس از قطعیت و تشخیص مرگ مغزی و رایزنی‌ها با خانواده او، بیمار به بیمارستان تهران منتقل و اعضای بدن زنده‌یاد به بیماران نیازمند اهدا شد.

آذرهمایون تصریح کرد: هر اهداکننده می‌تواند با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه، یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر این اهداء عضو را سومین مورد اهدا در سال جاری و چهل و یکمین اهدای عضو این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در ملایر نهادینه شده است و همه باید در تقویت و توسعه این فرهنگ سهیم باشیم.