رکنا ؛ آتش‌سوزی در «بالا مردیان»، یکی از روستاهای فیض‌آباد ولایت جوزجان و چند روستای دیگر در شمال افغانستان روی داد. و بعد بر سر زبان‌ها افتاد که این آتش‌سوزی‌ها کار اجنه است.

ببینید / فیلم 2 جن که در افغانستان گیر طالبان افتادند ! / غوغای جهانی این فیلم ها !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  حجم ویدیو: 1.46M

 مدت زمان ویدیو: 00:00:43

به گزارش رکنا ،  یکی، دو هفته‌ پیش چندین آتش‌سوزی در «بالا مردیان»، یکی از روستاهای فیض‌آباد ولایت جوزجان و چند روستای دیگر در شمال افغانستان روی داد. و بعد بر سر زبان‌ها افتاد که این آتش‌سوزی‌ها کار اجنه است. والی طالبان نیز دست داشتن اجنه در آتش‌سوزی‌ها را تأیید کرد. (تصاویر اول و دوم) و عکس یکی از این جنیان نیز در رسانه‌ها نشر شد. (تصویر سوم) خانواده‌های زیادی از ترس لشکر اجنه، بار و بندیل‌شان را بستند و از این روستاها کوچ کردند. چند روز بعدتر اما دو ویدیوی جالب در فضای مجازی پخش شد. در یکی از این ویدیو‌ها (ویدیوی اول) یکی از این اجنه با چهره و پوششی عجیب دستگیر شده و به زبان پشتو توضیحات ارائه می‌فرماید که ۱۲۰ ساله است و گوشت سگ می‌خورد و... ویدیوی دیگر (ویدیوی دوم) اما از آن هم عجیب‌تر است. اصلاً آخر سوررئال است. کسانی که گویا مقامات محلی طالبان‌اند، کسی را دستگیر و از او به عنوان رهبر اجنه بازجویی می‌کنند و در نهایت او را مجبور به اسلام آوردن و ادای شهادتین می‌کنند تا او یک جن مسلمان باشد و دیگر با لشکریانش خانه‌های مردم را آتش نزند.

۱- در زمان پادشاهی امیر عبدالرحمان خان، که یکی از سیاه‌ترین دوران‌های تاریخ گذشته‌ی افغانستان و مملو از نسل‌کشی‌‌های قومی و مذهبی از سوی او است، در مقطعی، در روستاهای بعضی از مناطق هزاره‌نشین قتل‌های مرموزی صورت می‌گرفت و اغلب جنازه‌ای و‌ نشانی از مقتولان نیز بر جای نمی‌ماند. ‌عوامل حکومتی شایعه انداخته بودند که عامل این قتل‌ها نوعی گرگ به نام «گرگ کشمیری» است. گستردگی این اتفاق به اندازه‌ای بود که اهالی بسیاری از این روستاها برای در امان ماندن از گرگ‌ کشمیری مجبور به جلای روستای‌شان می‌شدند. و مدتی بعد، غاصبانی که هم‌قوم و قبیله‌ی پادشاه بودند، می‌آمدند و روستاهای خالی از سکنه را تصرف می‌کردند. مدت زیادی بدین منوال گذشت تا این‌که افشا شد قاتلان نه گرگ‌های چهارپا، که همان گرگ‌های دو پایی‌اند که بعد از کوچ روستائیان، می‌آیند و جای و جای‌داد آن‌ها را تصرف می‌کنند