سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه بام لند از نظر مسائل ایمنی دارای مشکلاتی است، گفت: بهره‌بردار بام لند نقشه‌هایی در مورد راه پله ها بر اساس ضوابط آتش‌نشانی ارائه داده است.

بهره‌بردار « بام لند» برای ایمن‌سازی پای کار آمد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلال ملکی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص علت ناایمن بودن «بام‌لند» گفت: بام‌لند از نظر مسائل ایمنی از جمله راه‌پله‌ها دارای مشکلاتی است که از بهره‌بردار بام‌لند از مدتی قبل پای کار آمده و دستورالعمل را دریافت کرده و حتی نقشه‌هایی برای تغییر راه‌پله‌هایی که وجود دارد و باید متناسب با تاییدیه‌های آتش‌نشانی باشد، ارائه داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه نقشه‌های ارائه شده از سوی بهره‌بردار مورد تأیید آتش‌نشانی قرار گرفته و کار اجرایی آغاز شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بام‌لند، پروژه بزرگی است، انتظار نیست در طول یک ماه کار به نتیجه برسد و نیاز به فرصتی خواهد داشت و امیدواریم طی دو سه ماه آینده اتفاقات خوبی از حیث ایمنی در بام‌لند رخ دهد.

وی اذعان کرد: موضوعات ناظر بر سازه مرتبط با شهرداری و نظام مهندسی است؛ البته برخی از سازه‌ها سبک است اما ایمنی و مقاومت لازم را دارد اما سازه سبک باید ایمنی لازم را داشته باشد که بررسی این موضوع در تخصص مهندسی است.

ملکی خاطرنشان کرد: در خصوص ایمنی، تجهیزات ایمنی و راه‌های خروج و سیستم‌های اعلام اطفا حریق آتش‌نشانی نظر خواهد داد و حسب اعلام همکاران بهره‌بردار پای کار آمده و طی این دو سه هفته پای کار بوده است.

در بام‌لند ۱۰ هزار متر تخلف دیده می‌شود

پیش از این، میثم مظفر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه بام‌لند گفته بود: در این پروژه ۱۰ هزار متر تخلف دیده می‌شود و رستوران و بناهای تجاری آن به صورت غیرمجاز احداث شده‌اند و بر همین اساس سازمان بازنشستگی و شهرداری منطقه ۲۲ در حال دست و پنجه نرم کردن با مالک متخلف هستند و باید بدانیم که دادگاه چه رأیی برای آن صادر می‌کند؟.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به ناایمن بودن ساختمان بام لند بیان کرد: رستوران‌های این ساختمان ناایمن هستند و ممکن است در بحران‌ها به شدت خطرآفرین باشند.

سازه‌های موقت و سبک بخشی از علت ناایمن بودن بام‌لند است

این در حالی است که پیگیری‌های خبرنگار مهر در خصوص بام‌لند حکایت از این دارد در خصوص تخلفات بام‌لند از پیمانکار شکایت شده و اقدامات قضائی در حال انجام است.

بخشی از علت ناایمن بودن بام‌لند ناظر بر سازه‌های موقت و سبکی است که در این مجموعه استفاده شده است و با توجه به اینکه در محدوده منطقه ۲۲ گاهاً شاهد وزش بادها و وقوع طوفان‌های شدیدی هستیم، از این حیث اعلام شده که ممکن است سبب بروز حادثه شود.

بنابر پیگیری‌های خبرنگار مهر، طبق توافقی در دوره‌های قبلی مدیریت شهری صورت گرفت، پیمانکار این پروژه به‌مدت ۲۵ سال بهره‌بردار بام‌لند خواهد بود؛ این در حالی است که مجموعه بام‌لند متعلق به بیت‌المال است و مقوله حقوق عامه مطرح است.