رکنا سیاسی: کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از پیگیری و بررسی قصورات احتمالی در پرونده قتل برومند نجفی محیط بان کرمانشاهی خبر داد.

با مقصران قتل "محیط‌بان" کرمانشاهی برخورد می شود / زندانی سیاسی زن به نام "س. ح" در زندان کرمانشاه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا، شهرام کرمی امروز( اول شهریور) در نشستی خبری، با اشاره به حادثه قتل " برومند نجفی " محیط بان کرمانشاهی در روزهای گذشته، اظهار کرد: دستگاه قضایی در خصوص قصورهای احتمالی در این پرونده ورود کرده و پیگیریم که اگر در این رابطه زندان هم قصور داشته مشخص شود و با مقصرین برخورد خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: در حادثه قتل محیط بان کرمانشاهی به نظر می رسد چند عامل در بروز این فاجعه تاثیر گذاشت که یکی از آنها فرهنگی است که در اکثر قتل ها، بویژه در منطقه غرب کشور وجود دارد که خانواده مقتول بدنبال این هستند که خودشان بدون توجه به قانون حقشان را از قاتل پرونده بگیرند.

دادستان کرمانشاه یادآورشد: از طرفی در این پرونده فشار رسانه ای بیش از حدی روی پدر مقتول جهت اخذ رضایت بود، درحالیکه ظرفیت انسان هم حدی دارد و ممکن است دست به اقداماتی بزند.

وی یادآورشد: بارها با پدر مقتول صحبت کردم و ایشان هم مدام از نحوه برخورد برخی افراد مشهور برای رضایت گرفتن گلایه داشتند و عنوان می کردند که این افراد بدون حتی یک عرض تسلیت فشار می آورند که باید رضایت بدهد.

وی متذکرشد: پرونده مرحوم "برومند نجفی" یک پرونده معمولی بود که متاسفانه آن را حساس کردند، با این حال پیگیر مشخص شدن قصور احتمالی هستیم.

دادستان کرمانشاه در ادامه در خصوص وضعیت یک زندانی سیاسی زن به نام "س. ح" در زندان کرمانشاه که در رسانه های معاند جوسازی هایی درباره شرایطش می شود، گفت: این زندانی زن، محکوم امنیتی است که در تهران محکوم شده، اما طبق قانون یک زندانی زمانی که در جایی غیر از محل سکونت یا تولد خود محکوم به زندان شود، می تواند درخواست انتقالی به زندان محل سکونت یا تولد خود را بدهد.

وی با بیان اینکه پرونده اصلی این زندانی در تهران است و فقط در کرمانشاه زندانی است، گفت: وضعیت ایشان کاملا معمولی است و در بین سایر زندانیان هستند. چند باری هم شخصا ایشان را ملاقات کرده ام و هیچ مشکل جسمی، روحی و فشار درمانی روی ایشان نیست.

کرمی در ادامه به پخش مستندی از قطع و خشک شدن درختان طاق بستان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این رابطه دستور بررسی داده ایم، چرا که قطع اشجار به شکل غیرقانونی و غیرضروری در آنجا رخ داده است.

وی اضافه کرد: شهرداری به عنوان دستگاه متولی حفاظت از این درختان باید پاسخگو باشد و اگر کسی جرمی مرتکب شده با او برخورد خواهد شد و در صورت ترک فعل مدیران باید پاسخگو باشند.

دادستان کرمانشاه همچنین درخصوص برخورد دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل دارند، عنوان کرد: علیرغم اینکه دست دستگاه قضایی برای اجرای این امر چندان خالی نیست، اما با چالش های قانونی هم مواجه هستیم که در این رابطه مجلس شورای اسلامی باید در قالب یک طرح آن را به تصویب برساند تا خلاء هایی که در این زمینه وجود دارد برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سکوت دستگاه قضایی در مقابل برخی حوادث هم گفت: گاهی حادثه ای رخ می دهد که اگر خبررسانی شود، باعث پیچیده تر شدن پرونده خواهد شد و مجرم آگاهتر خواهد شد و دستگیری او را سخت‌تر می کند.