مرد رستوران‌دار با رضایت اولیای دم، به احترام ایام شهادت حضرت رقیه(س) از قصاص نجات پیدا کرد.

بخشش قاتل مرد رستوران‌دار به احترام ایام شهادت حضرت رقیه(س)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ اوایل سال 1397، رسیدگی به پرونده قتل یک مرد جوان در غرب تهران در دستور کار بازپرس وقت ویژه قتل دادسرای امور جرائم‌جنایی قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی نشان داد، قاتل که در یک رستوران مشغول به کار بوده است به دلیل اختلافات شخصی با مدیر رستوران درگیر شده و وی را با ضربات چاقو به قتل رسانده و متواری شده است.

در ادامه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پس از بررسی‌های گسترده مخفیگاه قاتل را شناسایی کردند و موفق به دستگیری وی در یک عملیات غافلگیرانه شدند؛ همچنین قاتل در جریان بازپرسی‌ها به قتل مرد جوان به دلیل اختلافات شخصی اعتراف کرد.

پس از اتمام تحقیقات توسط بازپرس پرونده با صدور کیفرخواست از سوی دادسرای امور جرائم جنایی مرد جوان به اتهام قتل در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه و با توجه به درخواست اولیای دم، به قصاص محکوم شد.

پس از تایید این حکم در دیوان عالی کشور، پرونده به اجرای احکام ارسال و بدین ترتیب شمارش معکوس برای قصاص قاتل آغاز شد.

تلاش‌ها برای صلح و سازش بین طرفین پرونده و جلب رضایت از اولیای دم ادامه داشت تا اینکه شهریورماه جاری، اولیای دم با مراجعه به دادسرای جنایی نزد قاضی محسن اختیاری؛ جانشین سرپرست دادسرا گذشت خود را نسبت به محکوم به قصاص اعلام کردند.

به گزارش تسنیم، اولیای دم علت گذشتن از خون فرزند خود را احترام به ایام شهادت حضرت رقیه(س) اعلام کردند؛ همچنین مبلغی تحت عنوان دیه نفس از سوی خانواده محکوم به اولیای‌دم پرداخت شده است.