حوادث رکنا: اختلافات دو طایفه بعد از 7 سال به صلح و سازش رسیدند

پایان 7 سال کابوس اعدام قاتل جوان در هویزه / 2 طایفه به جان هم افتاده بودند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا؛ رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان خبر داد: با تلاش و کوشش اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر ، ستاد صبر و همیاران صلح در قالب پویش به عشق امام حسین می بخشم اختلاف و درگیری ۷ ساله دو طایفه در شهرستان هویزه منتهی به صلح و سازش شد.

علیرضا باوی   گفت: در سال ۱۳۹۵ اختلافی بین ۲ طایفه در هویزه رخ داد که منجر به درگیری شده و در این میان یک نفر جان خود را از دست می دهد.

وی افزود: مجرم در این درگیری متواری شد که پس از مدتی توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مرجع قضایی داد شد و طی مراحل قانونی به قصاص محکوم شد.

باوی خاطر نشان کرد: در این خصوص چندین پرونده در دادسرا و دادگاه هویزه تشکیل که با توجه به اهمیت موضوع و جو عشایری در این شهرستان بر اساس دستور قضایی و همچنین اعلام پشیمانی مجرم از بزه ارتکابی و درخواست مکرر خانواده وی، پرونده جهت صلح و سازش به شورای حل اختلاف ویژه عشایر ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان اظهار کرد : دبیر خانه این شورا با همکاری تعدادی از اعضای ستاد صبر و همیاران صلح با تشکیل کارگروهی نسبت به حل و فصل موضوع اقداماتی انجام دادند و با رایزنی های مستمر و برگزاری جلسات متعددی با بزرگان و ریش سفیدان ۲ طایفه زمینه را برای صلح و سازش آنها فراهم کردند.

باوی در ادامه گفت: در جلسه ی با حضور سران عشایر، معتمدان، مصلحان، بزرگان و ریش سفیدان منطقه و استان، اعضای شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح با پویش به عشق امام حسین(ع) می بخشم توانستند اولیای دم را به حرمت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از قصاص متهم خود گذشت کنند و همچنین مجروحان این درگیری با دریافت دیه قانونی رضایت دهند و این پرونده پس از ۷ سال اختلاف بین این۲طایفه منتهی به صلح و سازش شود.