عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به نقش هلال‎ احمر در امدادرسانی و ارائه خدمات در مسیر پیاده ‎روی اربعین گفت: جمعیت هلال‎ احمر، یک نیروی جهادی فراتر از مرزها است.

هلال احمر یک نیروی جهادی فراتر از مرزها است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی محسنی بندپی، در حاشیه بازدید جمعی از نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ارائه خدمات جمعیت هلال احمر در شهر نجف از خدمان هلال احمر در نجف تشکر کرد.

وی ادامه داد: تیم بازدیدکننده برای رسیدگی به کم و کاستی‌هایی که جمعیت هلال‎ احمر با آن‌ها روبه‌‌رو است، به نجف مراجعه‌ کرده‎ اما ارائه خدمات توسط این جمعیت خیره ‌کننده است.

محسنی بندپی افزود: فعالیت‌های جمعیت هلال‎ احمر کشور را با سال‌های قبل مقایسه کرد و افزود: در سال گذشته ۱۰۰ تن دارو در مسیر پیاده ‎روی اربعین و توسط جمعیت هلال‌احمر برای زائران تجویز شد، این در حالی است که امسال این رقم به ۳ برابر افزایش یافت و به ۳۰۰ تن رسید.

وی گفت: در سال‌های قبل هیچ مرکز درمانی در شهر نجف برای زائران برپا نشده بود، حال اینکه امسال زائران در شهر نجف می‌توانند از خدمات سه بیمارستان که جمعیت آن‌ها را احداث کرده است، استفاده کنند. تعداد پایگاه‌های موقت در نجف هم افزایش و از ۴ پایگاه به ۱۶ پایگاه رسید تا ارائه خدمات نه تنها برای زائران کشورمان که برای زائران کشورهای دیگر هم انجام شود.

بندپی با اشاره به افزایش موکب‌های جمعیت هلال‎ احمر در مسیر پیاده روی عنوان کرد: حضور پزشکان، پرستاران و امدادگران جمعیت هلال احمر در موکب‌های مسیر برای اطلاع رسانی، آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها خیره‌کننده است.

وی گفت: جمعیت هلال احمر امسال تمام انرژی و توان خود را برای ارائه خدمات به زائران ایران و کشورهای دیگر گذاشته است. این خدمت رسانی ارزشمند نشانه فعالیت و تلاش رئیس جمعیت هلال‎ احمر دکتر پیرحسین کولیوند و معاون پارلمانی نامدار عبدالهیان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: گزارش مثبت و خوبی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در عراق به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم داد. امید است که این گزارش بتواند بودجه سال ۱۴۰۲ و توان کمک‌های همه‌ جانبه مجلس شورای اسلامی به جمعیت را بالاتر ببرد.