همسایه قلابی معروف به «غاز» که با ترفند نخ نمای تعارف آب میوه مسموم، بیش از 100 میلیون تومان طلا و زیورآلات زن میان سال را ربود با تلاش کار آگاهان پلیس آگاهی مشهد دستگیر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    چند روز قبل مرد جوانی پس از جلب اعتماد یک زن میان سال، معاشرت و رفت و آمد با وی را در حالی آغاز کرد که مدعی بود از همسایگان جدید است. این مرد که نقشه شومی را در سر می پروراند در یک فرصت مناسب تعدادی قرص خواب آور را درون آب میوه ریخت و سپس لیوان حاوی آب میوه آلوده و سمی را به زن 50 ساله تعارف کرد. این زن صاحبخانه نیز بدون تامل، آب میوه را سر کشید و دقایقی بعد کف اتاق بیهوش شد.

مرد جوان هم که از قبل محل طلاهای زن میان سال را شناسایی کرده بود، بی درنگ کلیدهای کمد دیواری را برداشت و سراغ طلا و زیورآلات رفت. او در فاصله چند دقیقه النگو، دستبند و گردنبندهای زن مذکور را که بیش از 100 میلیون تومان ارزش داشت،سرقت کرد. چندین ساعت بعد و در حالی که زن 50 ساله به طرز معجزه آسایی از چنگال مرگ گریخته بود ماجرا را به پلیس اطلاع داد و به این ترتیب گروه ویژه ای از کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی مشهد با صدور دستوری از سوی سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) ماموریت یافتند تا ماجرای سرقت مذکور را پیگیری کنند.

طولی نکشید که کارآگاهان با بهره گیری از تصاویر دوربین های مدار بسته و همچنین رصدهای اطلاعاتی، توانستند هویت سارق جوان را که به «غاز» معروف بود ، شناسایی کنند.

ساعتی بعد کارآگاهان به سرپرستی سرگرد رحیم پور (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) مخفیگاه «غاز» را در بولوار معلم مشهد به محاصره درآوردند و او را در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.

متهم جوان که پس از مواجهه حضوری با زن 50 ساله، چاره ای جز بیان حقیقت نداشت، به سرقت طلاها با شیوه نخ نمای آب میوه سمی اعتراف کرد و همه طلاهای سرقتی را نیز تحویل داد. گزارش روزنامه خراسان حاکی است تحقیقات کارآگاهان برای کشف سرقت های احتمالی دیگر «غاز خانگی» ادامه یافت.