حوادث رکنا: رئیس کل دادگستری استان فارس برای بررسی روند تکمیل تحقیقات و اقدامات قضایی در پرونده پسر نوجوانی که جسدش یکشنبه گذشته در اطراف زرین دشت پیدا شده بود به این شهر سفر کرد.

آخرین خبر از پرونده امیر حسین 16 ساله زرین دشتی + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

  به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در رأس هیأت عالی قضایی استان به شهرستان زرین دشت سفر کرد و ضمن دیدار با خانواده امیر حسین 16 ساله و ابراز تأثر از این واقعه تلخ و تسلیت به خانواده و منسوبین آن مرحوم در جریان آخرین اقدامات قضایی قرار گرفت.

وی در جمع اعضای شورای تأمین شهرستان و خانواده مرحوم با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی ذره‌ای از حقوق قانونی خانواده آن مرحوم کوتاه نخواهد آمد گفت: مجازات این افراد علاوه‌بر خواسته مشروع و قانونی خانواده، خواسته جدی دستگاه قضایی برای حفظ و صیانت از امنیت عمومی جامعه نیز است.

رئیس کل دادگستری استان فارس از رسیدگی به ‌بخش مربوط به اتهامات آدم ربایی متهمین پرونده در دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان داراب خبر داد و تصریح کرد: صدور کیفر خواست متهمین در خصوص سایر اتهامات مطرح شده در دادسرای زرین دشت انجام شده و تمامی بخش‌های پرونده با نظارت مستقیم مسئولان عالی قضایی استان با رعایت قوانین موضوعه و با سرعت، دقت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد. این پسر نوجوان چند روز قبل با مراجعه به پلیس و دادگستری در شکایتی اعلام کرده بود که در یک تعمیرگاه کار می‌کرده اما از سوی صاحب کارش و دو نفر دیگر که از بستگان صاحب کارش بوده‌اند مورد آزار جنسی قرار گرفته است. اما چند ساعت پس از این شکایت، جسد پسر نوجوان که به طرز هولناکی کشته شده بود در بیابان‌های اطراف شهر کشف شد.

با دستور رئیس کل دادگستری استان و اقدامات قضایی ۳ نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت و تفهیم اتهام آنان در حوزه قضایی زرین‌ دشت انجام‌ شد. رئیس کل دادگستری استان فارس دستور رسیدگی ویژه و خارج از نوبت این پرونده را صادر کرد.