حوادث رکنا: دادگستری کل استان البرز از شهروندان خواست تا وکیل قلابی را شناسایی کنند.

این مرد را می شناسید؟ / رسول وکیل دادگستری بود! + عکس چهره باز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛  در روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت‌ فردی به نام رسول  در پوشش وکیل به دادگستری استان البرز اعلام شد.

 

براساس گزارش‌ها نامبرده خود را به دروغ وکیل دادگستری معرفی کرده و با وعده‌ی حل مشکلات حقوقی شهروندان با ادعای نفوذ گسترده در دادگستری استان، وجوه بسیاری را از شهروندان اخذ کرده است.

دستورات قضایی لازم جهت انجام تحقیقات با ارجاع پرونده به شعبه دوم بازپرسی دادسرای فردیس صادر شد.

پس از انجام تحقیقات در شعبه دوم بازپرسی دادسرای شهرستان فردیس، برای روشن شدن ابعاد اقدامات مجرمانه متهم و کشف ادله‌ی کافی، دستور جلب متهم صادر شد که با همکاری عوامل حفاظت ‌‌اطلاعات دادگستری استان البرز متهم دستگیر شد.

همچنین متهم این پرونده در مرکزی با نام تسنیم فعالیت می کرده که این مرکز با تبلیغات در سطح شهرستان فردیس، خود را به عنوان مرکزی درمانی- مذهبی بر مبنای آموزه‌های طب اسلامی و سنتی در سطح جلوه داده بود.

افراد فعال در این مرکز از تحصیلات خاصی برخوردار نبودند و با ارائه‌ی مدارک جعلی خود را دکتر معرفی کرده و توانسته بودند تعداد زیادی از شهروندان از شهرستان فردیس و سایر شهرهای مجاور را فریب دهند.

در پی دستگیری متهم و با کشف اسناد و اوراق متعدد مربوط به وی روشن شد که نامبرده مضاف بر استفاده از اسناد مجعول، در موارد متعددی خود را وکیل معرفی کرده و ‌‌از افراد زیادی پول اخذ کرده است.

متهم این پرونده، محل کار خود را در دفتر یکی از موسسات حقوقی شهرستان فردیس انتخاب کرده بود با حضور مکرر در دفاتر خدمات قضایی و معرفی خود به عنوان وکیل عملا توانسته بود افراد زیادی را فریب دهد.

در رابطه با این پرونده تعدادی از مالباختگان با حضور در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس و شناسایی متهم اقدام به شکایت کرده اند.

با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس، تصویر متهم در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا شکات بتوانند وی را شناسایی کنند.

شکات می‌توانند در صورت شناسایی متهمان، جهت طرح شکایت به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فردیس مراجعه کنند.