رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که باید واقعیات کشور را به مردم بگوییم گفت: نباید اجازه داد ضد انقلاب و رسانه‌های خارجی مردم را مایوس کنند.

روحانی: باید واقعیات کشور را به مردم بگوییم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی حوزه وزارت نیرو در استان های هرمزگان، مازندران و خوزستان در شصت و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، افتتاح های انجام شده در حوزه سد سازی، طرح های آبرسانی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب را برای تامین آب مورد نیاز مردم بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت در این دولت کارهای بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

روحانی با قدردانی از وزارت نیرو برای تلاش های انجام شده در زمینه تامین آب و برق مورد نیاز کشور، اظهار داشت: در سال های جنگ اقتصادی برخی از درآمدهای کشور کاهش زیادی یافت اما یکسری از درآمد های دیگر از جمله محصولات پتروشیمی و همچنین صادرات برق و گاز به میدان آمدند و به اقتصاد کشور کمک کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد را سرمایه گذاری تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه نباشد کار به خوبی پیش نمی رود و ما نیازمند سرمایه هستیم تا بتوانیم خود را به بازار رقابتی برسانیم .

روحانی با تاکید بر اینکه اگر جهش و رونق تولید و درآمدهای ارزی می خواهیم باید بازار خود را توسعه دهیم ، تصریح کرد: تولید ما باید بیش از نیاز داخل باشد تا بتوانیم بازار صادراتی داشته باشیم و همچنین با توجه به بازار صادراتی، کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالا ببریم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه از آغاز سال 99 تا امروز به طور منظم و هفتگی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و مهم عمرانی و خدماتی در کشور بوده‌ایم، گفت: امروز شاهد افتتاح پنجاه و سومین سد بزرگ ملی ، پنجاهمین تصفیه‌خانه آب و هشتاد و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور بوده‌ایم که بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای کشوری مثل ایران که در اقلیم خشک قرار دارد بسیار مفید است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تولید انرژی در کشور در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: درحالی که تا چند سال پیش بسیاری از فرآورده‌های نفتی از جمله گازوئیل و بنزین را وارد می‌کردیم امروز و پس از عبور موفق از 3 سال جنگ تمام عیار اقتصادی، صادرکننده گازوئیل و بنزین هستیم و در تولید و صادرات گاز نیز حتی در فصول سرد و پرمصرف سال به یک پایداری و ثبات رسیده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه با اجرای برجام صادرات نفت ایران از حدود 1 میلیون بشکه در روز حتی در روزهایی به بیش از 2 میلیون و 600 هزار بشکه رسید، تصریح کرد: در آن ایام منابع خوبی از محل درآمد فروش نفت به صندوق توسعه ملی تزریق شد که به سرمایه‌گذاری در آبادانی کشور اختصاص یافت و بسیاری از پروژه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، حاصل همین سرمایه‌گذاری‌ها است.

روحانی در ادامه به آغاز پویش «الف، ب، ایران» از سوی وزارت نیرو از اواسط سال 98 اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید همچنین تحول بزرگی در تولید برق از انرژی‌های تجدید‌پذیر اتفاق افتاده و حدود 80 درصد از ظرفیت تولید برق کشور از این محل در این دولت ایجاد شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر نیرو، مبنی بر برنامه‌ریزی برای تداوم افتتاح پروژه‌های حوزه آب و برق تا پایان سال 1400، خاطر نشان کرد: بارها تکرار کرده‌ام که اگر چه دوره فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 100 روز دیگر به پایان می‌رسد، اما ما نباید فقط به فکر برنامه ریزی برای این چند ماه باشیم و همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها باید معطوف به همه سال 1400 باشد چرا که بحث ما بحث این دولت و دولت بعد نیست، بلکه موضوع پیشرفت کشور و آسایش مردم است.

روحانی با اشاره به آمار تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب کشور و مقایسه آن با تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب ساخته شده در دولت تدبیر و امید، تأکید کرد: این دستاوردها باید برای مردم تبیین شود تا ضدانقلاب فرصت نکند با تبلیغات دروغ و سوء، ذهن مردم را مشوش کرده و آنها را مأیوس کند.