حوادث رکنا: مامور پلیس که در جریان تعقیب و گریز به یک متهم فراری شلیک کرده و مرگ وی را رقم زده در دادگاه کیفری تهران به اتهام قتل عمد محاکمه می شود .

این پلیس تهرانی قصاص می شود؟ / شلیک دردسرساز یک مامور در پایتخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از یک سال قبل به دنبال کشته شدن یک متهم فراری درجریان تعقیب و گریز پلیسی آغاز شد. شواهد نشان می داد مرد ۳۲ ساله بهنام ناصر از ناحیه شکم هدف شلیک گلوله قرار گرفته و در بیمارستان جان سپرده است .جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند شلیک از فاصله نزدیک و مستقیم صورت گرفته است .

به این ترتیب مامور پلیسی که به متهم شلیک کرده بود بازداشت شد .وی در بازجویی ها گفت :من به همکارانم مدتی بود در تعقیب ناصر بودیم.او مدتها تحت تعقیب قرار داشت و هر بار فرار می کرد. تا اینکه در حین یک عملیات با او رو به رو شدیم .ما او را دنبال کردیم اما به سرعت گریخت. من به او ایست دادم اما او هیچ توجهی نکرد. در جریان تعقیب و گریز ناصر یکباره به سمت ما تیراندازی کرد .به همین خاطر ناچار شدم با به کار گیری قانون استفادهاز سلاح،اسلحه ام را به سمتش نشانه بروم. من میخواستم به پای او شلیک کنم امابه خاطر شتابزدگی تیر اشتباهی به شکمش برخورد کرد و خونین روی زمین افتاد. ما بلافاصله او را به بیمارستان منتقل کردیم و پزشکان برای نجان او تلاش کردند اما کار از کار گذشته بود .باور کنید من قصد کشتن او را نداشتم و تیر ناخواسته با شکم اوبرخورد کرد.

به دنبال اظهارات این متهم، بازپرس پرونده به بررسی پرداخت و قتل را عمدی تشخیص داد .متهم به این نظر اعتراض کرد و این بار دادیار اظهار نظر اعلام کرد قتل عمدی صورت نگرفته و خطای محض بوده است.

به دنبال این اختلاف نظر پرونده به مرجع بالاتر سپرده شد و پس از بررسی موشکافانه با توجه به نظر ماموران بررسی صحنه جرم و کارشناسان پزشکی قانونی ،قتل عمدی تشخیص داده شد.

به این ترتیب پرونده مامور پلیس با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمدی به شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور فرستاده شد تا به زودی به آن رسیدگی شود. این در حالی است که اولیای دم علیه مامور پلیس شکایت کرده و گفته اند پسرشان بی گناه کشته شده است.آنها برای مامور پلیس حکم قصاص خواسته اند.