حوادث رکنا: فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق هک کاربران اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از مخاطبان آن ها می کرد، خبر داد.

دستگیری مرد کرجی برای فعالیت های عجیب اینستاگرامی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   به گزارش رکنا؛ سرهنگ علی سلیمانی در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام شکایت مبنی بر هک صفحه اینستاگرام و کلاهبرداری از طریق ارسال پیام به مخاطبین آن ها، بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه ماموران با انجام اقدامات پلیسی و فنی موفق به شناسایی عامل هک کاربران اینستاگرام شده و با هماهنگی مقام قضائی ، نامبرده را به پلیس فتا احضار کردند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: متهم در ابتدا منکر اتهام مذکور بود ولی پس از روبرو شدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، لب به اعتراف گشوده و اظهارداشته با هک کاربری اینستاگرام افراد، از طرف آنان به مخاطبین شاکیان پیام ارسال نموده و درخواست اخذ وجوهی را داشته که مخاطبین با اطمینان از ارسال کننده پیام، وجوه درخواستی را واریز و بعدا متوجه کلاهبرداری می شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در این خصوص تا کنون ۸ مالباخته شناسایی شده که با تشکیل پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ در جهت پیشگیری از هک کاربران اینستاگرام به شهروندان توصیه کرد: به هیچ وجه به پیامک افراد ناشناس در شبکه های اجتماعی بدون اطمینان و شناخت کامل اعتماد نکنند و پاسخ ندهند و برای مصون ماندن از هک اکانت خود، هواره از رمز عبور پیچیده که حاوی حروف بزرگ و کوچک و اعداد و علائم است استفاده نمایند و از رمز عبور ساده که عامل اصلی در هک شدن صفحه اینستاگرام است جدا خودداری کنند.