رکنا: فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه در ماه‌های گذشته ۱۰ نقطه عمده آلودگی هوا در این شهرستان شناسایی و منشأ آلایندگی مشخص شده است، گفت: در این مدت بیش از ۹۵ درصد آلودگی هوا ناشی از بوهای مشمئزکننده کاهش یافته است.

بوی بد در همدان رازگشایی شد ! / خبر خوب برای اهالی شهرستان بهار !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا از همدان، روح‌ا... نباتی با اشاره به  وضعیت قرارگیری شهرک صنعتی بهاران در جهت وزش باد، اظهار کرد: به علت اشرافیتی که این شهرک به شهر دارد، در سال‌های گذشته آلایندگی‌ها موجب اذیت و ناراحتی مردم شده بود. 

 

وی با اشاره به اینکه برای هر واحد فراخور تولید و نوع آلایندگی جلسات متعددی تشکیل شده است، تصریح کرد: پیگیری‌های مستمر باعث شد شاهد کاهش میزان زیاد آلودگی هوا و انتشار بوهای مشمئزکننده و آلاینده‌ها در شهر باشیم. 

 وی با بیان اینکه بوی مشمئزکننده از واحدهای آلاینده قابل تمایز است، اظهار کرد: استاندارد و شاخص معینی برای سنجش بو وجود ندارد اما با این حال مردم انتشار بوی نامطبوع در سطح شهر را تشخیص داده و اذیت می‌شوند و دادخواهی می‌کنند و ما و دستگاه‌های متولی موظف به پیگیری و رسیدگی هستیم. 

نباتی با اشاره به اینکه آلودگی در شهر تنها در مواردی استثنائی و بسیار کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر تیمی تشکیل شده که بلافاصله با انتشار بو پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و تاکنون بارها به نقاط مختلف مراجعه و بلافاصله انتشار را متوقف کرده‌اند. 

وی در پایان گفت: در صورت انتشار بو بلافاصله تذکر داده می‌شود و واحد آلاینده اجازه فعالیت در آن بخشی که آلودگی منتشر می‌شود، ندارد و باید در صدد رفع مشکل باشد تا بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.