حوادث رکنا: مرد جوان که در جریان اختلاف خانوادگی و مشاجره با زن باردارش ناخواسته باعث مرگش شده بود پای میز محاکمه ایستاد و به اتهام قتل همسرش و جنین پنج ماهه به قصاص محکوم شد.

قتل زن کرجی با بچه ای در شکم + آخرین عکس الناز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش اختصاصی  رکنا؛ رسیدگی به این پرونده از آذر ماه سال 97 بدنبال مرگ مشکوک زن جوانی در یکی از محله های محمد شهر کرج شروع شد.

 

وقتی ماموران گشت کلانتری به محل جنایت رسیدند با پیکر بی جان زن باردار ی روبرو شدند که  برروی زمین افتاده بود خیلی زود بازپرس کشیک قتل خود را به محل جنایت رساند و در نخستین گام دستور داد جنازه زن 27 ساله بنام الناز به پزشکی قانونی منتقل شود . سپس تیمی ازکارآگاهان جنایی برای کشف معمای قتل زن باردار تحقیقات خود را آغاز کردند.

تحقیقات اولیه نشان میداد شوهر مقتول دقایقی قبل از مرگ زن جوان با وی مشاجره شدیدی داشته است . فرید 31 ساله برای تحقیقات بیشتر به اداره پلیس آگاهی منتقل شد  او در همان بازجویی های اولیه مدعی شد بدنبال اختلاف های خانوادگی که با همسرم داشتم روز حادثه باهم بگو مگو کردیم من که خیلی از این وضعیت خسته و عصبانی شده بودم ناخواسته گلوی همسرم را گرفتم و او را به زمین انداختم بعد از آن از خانه خارج شدم و بعد از چند دقیقه که به خانه برگشتم دیدم همسرم بیجان است اصلا فکرش را نمی کردم که او مرده باشد شوکه شدم و از ترس تمام بدنم یخ زد با اورژانس تماس گرفتم و از مادرم و خواهرم خواستم بیایند اما دیگر دیر شده بود و الناز مرده بود من اصلا میخواستم او بمیرد و ناخواسته گلویش را فشار دادم.

بدنبال اظهارات متهم بود که گزارش پزشکی قانونی به دست کارآگاهان رسید و نتیجه این گزارش نشان میداد زن جوان دراثر فشار بر عناصر حیاتی (ناحیه گردن) جان باخته است

بدنبال اعتراف های مرد جوان به قتل همسر و جنین 5  ماه اش او به اتهام قتل عمد بازداشت شد و طولی نکشید که در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز پای میز محاکمه ایستاد.

این متهم در نخستین جلسه دادگاه درحالیکه اطهار ندامت و پشیمانی می کرد اتهام قتل زن فرزندش را پذیرفت و در ادامه اظهاراتش گفت: بخش مهمی از اختلاف های من و همسرم به خاطر دخالت های خانواده ام رخ داد این اختلاف باعث تنش و درگیری من و همسرم شده بود و هر روز بر سر یک چیزی باهم حرفمان می شد البته من خودم هم مقصرم اما این پشیمانی هیچ سودی ندارد و خودم را مستحق مرگ میدانم.

بعد از اظهارات متهم باتوجه به درخواست اولیای دم متهم با حکم دادرسان دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شد این حکم طولی نکشید که از سوی قضات دیوانعالی مهر تایید خورد و حالا متهم در یک قدمی چوبه دار قرار دارد.

این متهم نزدیک به 5 سال است که در برزخ زندگی مرگ پشت میله های زندان قرار دارد. و هنوز اولیای دم برای اجرای حکم وی مراجعه نکردند.

دیدگاه کارشناس

فهیمه محمدیان، روانشناس و مشاور خانواده در خصوص این پرونده گفت: اختلاف های بین زوجین گاه به خاطر دخالت های خانوادگی های تنها صورت می پذیرد که این مسله بیشتر در روح های جوان به چشم میخورد خانواده زوجین در نقش های مادر شوهر پدر شوهر خواهر شوهر برادر شوهر و پدر زن مادر زن و خواهر زن و برادر زن هر کدام به گاه خواسته و گاه نخواسته باعث تنش بین زوج های جوان می شوند مرد و زن در مواجه با این شرایط گاه تحت تاثیر این دخالت های چوب به حراج زندگی خود می زنند گاه می توانند با تدبیر و حمایت از هم زندگی خود را حفظ کنند. قرار نیست مرد و زن به خانواده خود بی احترامی کنند فقط باید با رعایت اخلاق مداری از شریک زندگی خود حمایت کنند و شرایط را طوری ایجاد نکنند که باعث بداخلاقی طرفین باهم شوند. گاهی مادر شوهر از سر نا آگاهی کنایه های نیش دار به عروس می زند اما عروس می تواند با سیاست مدبرانه این حرفها را نشنیده بگیرد و گاه پدر زن داماد خودرا تحقیر میکند که داماد باید با احترام این موضوع را به خاطر همسرش نادیده بگیرد و انقدر زوجین به هم دلبستگی نشان دهند تا پیروز میدان زندگی باشند البته این موضوع هم ازان طرف به خانواده ها توصیه می شود که مته به خشاش قرار نداده و سعی کنند به خاطر حفظ حریم زندگی فرزندانشان ارامش را به زندگی آنها هدیه دهند. اگر این را بپذیریم که مادر شوهر به خاطر پسرش به عروسش احترام بگذارد بسیار چاره ساز است چون در نهایت هر مادری به دنبال احساس خوشبختی فرزندش است. گاهی یک جمله طعنه امیز کافی است که زندگی انها به جهنم تبدیل شود در بسیاری از پرونده های جنایی خانوادگی همین حرفها عامل جنایت خونین شده است .

دراین پرونده زوج اگرچه همدیگر دوست داشتند و و نسبتا زندگی خوبی داشتند اما سرانجام به خاطر دخالت های گاه و بیگاه خانواده ها متاسفانه عروس خانواده به دست همسرش کشته شده است . سعی کنیم اگر خواستیم دخالت کنیم صرا عزیزان خود را به صبر و آرامش دعوت کنیم .