حوادث رکنا: سومین چهار قلوی استان یزد از مادری ۲۸ ساله در بیمارستان شهید صدوقی متولد شدند؛ پیش از این ۲ مورد دیگر چهار قلو زایی در سال جاری در این استان ثبت شده بود.

4 قلوهای مادر یزدی همه را غافلگیر کردند / چی فکر می کردند چی شد! + عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ فوق تخصص نوزادان بیمارستان شهید صدوقی روز یکشنبه گفت: این چهارقلو 3 پسر و یک دختر هستند و نوزادان در سن ۲۷ هفتگی حاملگی مادرشان متولد شده اند در حالیکه طول این دوره باید ۴۰ هفته باشد.

 

دکتر "محمود نوری شادکام" وزن نوزادان را بین ۹۰۰ تا یکهزار گرم اعلام کرد  و افزود: هر چهارقلو نیاز به تزریق دارو به داخل ریه داشتند که انجام شد و فعلا از دستگاه تنفس مصنوعی جدا شده و در حال دریافت اکسیژن به روش غیرتهاجمی هستند.

وی والدین این نوزادان را اهل و ساکن یزد معرفی کرد و یادآور شد: وضعیت عمومی نوزادان که بخش مراقبت های ویژه اطفال مراقبت می شوند خوب است و از فردا شیردهی آنها آغاز می شود.

دکتر نوری شادکام به ۲ نکته دیگر هم اشاره کرد و گفت: زایمان های چهار قلو در این استان نشان می دهد که استان یزد به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی قادر به تولد نوزادانی کم وزن با زایمان های نارس و مراقبت از آنهاست  .

به گفته وی به ازای هر یک میلیون و ۵۰۰ هزار زایمان در جهان و ایران، ۲ نفر چهار قلو به دنیا می آورند و این یعنی اینکه در کل کشور باید سالانه فقط ۲ زایمان چهار قلو ثبت شود در حالیکه امسال سه مورد از این زایمان فقط در استان یزد به ثبت رسیده است.

این فوق تخصص نوزادان اضافه کرد: نکته دوم در مورد این نوع زایمان ها، هزینه های سنگین و طاقت فرسای نگهداری از نوزادان است که از عهده و توان خانواده ها خارج است و می تواند یک خانواده را با وضعیت خوب یا متوسط به وضعیت زیر خط فقر بکشاند .

وی حمایت مالی ارگانها و مسوولان استان و خیران از این دسته از خانواده ها بخصوص از سوی حوزه های حمایت از خانواده و جمعیت را خواستار شد.