بدون اغراق یزدانی یکی از جنگنده‌ترین کشتی‌گیرانی است که تا به حال در زندگی‌ام دیدم.

اختصاصی؛ گفت و گو با کشتی‌گیری که عاشق خودش است!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورز سه، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد. در این بین تیم ایران با کسب 2 مدال طلا، 3 مدال نقره و 2 برنز به‌عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان دست پیدا کرد.

"فرانک چمیزو" کشتی‌گیر ایتالیایی وزن 74 کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی مغلوب "تاجموراز سالکازانوف" از اسلواکی شد تا به دیدار رده بندی برسد. در این مرحله چمیزو با نتیجه نزدیک 5 بر 3 "سونر دمیرتاش" ترکیه را شکست داد به مقام سوم و مدال برنز این مسابقات رسید. 

بر همین اساس خبرنگار ورزش3 با این قهرمان المپیک و جهان پس از اتمام این رقابت‌ها گفت‌وگویی داشت که در ادامه می‌خوانید: 

*مادرزادی کشتی‌گیر هستم، نیاز زیادی به تمرین نمی‌بینم

* محرومیتم از تیم‌ملی کوبا باعث شد تا برای ایتالیا روی تشک بروم

*باروز الگوی خوبی برای تمامی کشتی‌گیران جهان است

*میخوائین لوپز یک موجود فرازمینی است

*حسن یزدانی شجاعت را روی تشک معنا می‌کند

*از مردم ایران برای پیام‌های پرمهرشان تشکر می‌کنم 

*قبل از هرچیز کسب مدال برنز مسابقات جهانی را تبریک می‌گویم. لطفا به ما بگو چه شد که ورزش کشتی را انتخاب کردی؟ 

خیلی از شما ممنونم. واقعیتش را بخواهید به صورت کاملا تصادفی با این ورزش آشنا و به آن علاقه‌مند شدم. چون از کودکی نزدیک محل خانه ما یک باشگاه کشتی بود. یکبار برای تماشای یک مسابقه به آنجا رفتم بعد از آن دیگر شیفته‌ی این ورزش و به نوعی عاشق کشتی شدم. 

*فرانک تو اصالتا اهل کوبا هستی اما برای تیم ملی کشتی ایتالیا رقابت می‌کنی دلیل این موضوع چیست؟ 

در سال 2011 پس از ازدواج با همسرم که ایتالیایی بود برای زندگی به ایتالیا مهاجرت کردم. تا آن زمان برای تیم‌ملی کوبا روی تشک می‌رفتم ولی متاسقانه بعد از 2 سال از تیم ملی کوبا محروم شدم. به همین خاطر تصمیم گرفتم تا برای تیم ملی ایتالیا روی تشک بروم. در حال حاضر خیلی از شرایطم در اینجا راضی هستم همه چیز به خوبی پیش می‌رود. 

*لطفا کمی در مورد تمرینات روزانه خودت به عنوان یک کشتی‌گیر حرفه‌ای برایمان صحبت کن؟ 

راستش را بخواهید هرگز به صورت مداوم تمرین نمی‌کنم. بیشتر زمان‌هایی که رقابت‌های مهم و مسابقات پراهمیتی پیش رو باشد تمرینات را فشرده و سنگین دنبال می‌کنم. شاید عجیب باشد ولی به هرحال من یک ورزشکار حرفه‌ای هستم؛ نیاز زیادی به تمرین کردن آن هم به صورت مداوم نمی‌بینم. چرا که معتقدم ورزش به خصوص کشتی مادرزادی است یک کشتی‌گیر حرفه‌ای همیشه باید آماده نبرد باشد همه چیز را در ذهنش زنده نگه دارد. 

*فرانک تو افتخارات ورزشی زیادی در کشتی کسب کرده‌ای دوست دارم بدانم کدام یک از مدال‌ها و افتخاراتت را بیشتر دوست داری؟ 

از لطف شما متشکرم. به هرحال برای یک ورزشکار حرفه‌ای که در رقابت‌های بین المللی متعددی شرکت کرده انتخاب یک عنوان کار دشواری است. ولی به شخصه در بین تمامی افتخاراتم مدال طلای رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان در سال 2015 به میزبانی لاس وگاس آمریکا را بیشتر از سایر مدال‌هایم دوست دارم. چرا که در آن زمان خیلی کم سن و سال بودم کسب این عنوان انگیزه زیادی برای ادامه مسیر شد. 

*شما در المپیک توکیو برخلاف المپیک ریو موفق به کسب مدال نشدید دلیل آن چه بود؟ 

به هرحال رقابت‌های المپیک با هر مسابقه دیگری متفاوت است. چرا که تمامی ورزشکاران یک رشته از سراسر دنیا برای کسب مدال و شکستن رکوردهای گوناگون تلاش می‌کنند. ولی در پاسخ به سوال شما باید بگویم که دلیل اصلی ناکامی‌ام در این رقابت‌ها را تنها یک چیز می‌دانم. آن هم اینکه در آن زمان نمی‌توانستم وزنم را به خاطر «بازی‌های پان آمریکا» افزایش دهم چون فشار زیادی به بدنم وارد می‌شد. در هرصورت این کشتی است در ورزش برد و باخت همیشه وجود دارد. یک ورزشکار باید بتواند خودش را از لحاظ ذهنی همیشه آماده نگه دارد از شکست‌هایش درس بگیرد. 

*شما کشتی‌گیری هستید که برای اولین بار «جردن باروز» را شکست داده‌اید. در آن لحظه چه احساسی داشتید؟ نظر شما در مورد باروز چیست؟ 

احساسم در آن لحظه اصلا قابل توصیف نیست. واقعا شکست دادن او مثل یک رویا بود. بدون شک باروز یکی از برترین کشتی‌گیران جهان است و به صورت مادرزادی این استعداد را در خودش دارد. خیلی برای او احترام قائلم. دوست دارم از اینجا به جردن برای تمامی تلاش‌ها و افتخاراتی که تا به حال کسب کرده تبریک بگویم. عمیقا اعتقاد دارم که او الگوی بسیار خوبی برای تمامی کشتی‌گیران سرتاسر جهان است.

*کوبایی‌ها علاقه زیادی به «میخوائین لوپز» برای کسب 4 مدال طلای المپیک دارند. دوست دارم نظرت را در مورد او بدانم؟

راستش را بخواهید او اصلا یک انسان معمولی نیست.(می‌‌خندد) او یک موجود فرازمینی است. هربار که به او نگاه می‌کنم یاد هیولا و یک حیوان درنده می‌افتم. او روی تشک با هیچکس شوخی ندارد. انگار کشتی در خون اوست. خیلی برای او احترام قائلم او را یک ابر انسان و یک ورزشکار فوق حرفه‌ای میدانم. 

*نظر شما در مورد کشتی‌گیران ایرانی به خصوص "حسن یزدانی" چیست؟ 

یزدانی یک جنگنده جسور و شجاع است. سبک کشتی گرفتن او روی تشک را خیلی دوست دارم. حسن مدیریت زمان بسیار خوبی دارد. می‌دانم که سخت برای حضور در مسابقات تلاش می‌کند. بدون اغراق یزدانی یکی از جنگنده‌ترین کشتی گیرانی است که تابه‌حال در زندگی‌ام دیدم. او شجاعت را روی تشک معنا می‌کند. 

*کشتی‌گیر مورد علاقه شما کیست؟ 

شاید خیلی جالب به نظر نرسد. ولی کشتی‌گیر مورد علاقه‌‌ام خودم هستم. چرا که اعتقاد دارم هرکس باید قبل از هرچیز طرفدار و بزرگترین مشوق خودش باشد ذهنش را برنده نگه‌ دارد. به همین خاطر کشتی‌گیر مورد علاقه‌ام "فرانک چمیزو" ایتالیایی است. 

*درپایان گفت‌وگو دوست دارم نظرت را در مورد سطح مسابقات کشتی قهرمانی جهان در صربستان و مدال برنزی که کسب کردی؛ بدانم. 

سطح مسابقات به میزبانی صربستان بسیار عالی بود. به‌درستی هم برنامه‌ریزی و اجرا شد. سطح تمامی ورزشکاران شرکت کننده خیلی بالا بود؛ همه‌ی آن‌ها فقط برای کسب مدال طلا روی تشک آمده بودند. ولی خوب همانطور که قبل‌تر هم گفتم در ورزش برد و باخت وجود دارد؛ گاهی یک کشتی‌گیر با وجود آمادگی بسیار بالا به هر دلیلی نتیجه مطلوب را کسب نمی‌کند که این امر را خیلی طبیعی می‌دانم. خدا را هم بابت کسب مدال برنز این رقابت‌ها شکر می‌کنم؛ امیدوارم که در آینده بتوانم افتخارات بیشتری کسب کنم. از شما برای این گفت‌وگو تشکر می‌کنم؛ دوست دارم از مردم ایران برای تمامی پیام‌های پرمهری که در فضای مجازی برایم ارسال می‌کنند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم. ایرانی‌های عزیز دوستتان دارم.