کشتی ایران با فینالیست شدن اطرى و عمو زاد و طلایی شدن کامران قاسم پور شب خوبی را سپری کرد.

زنده از  کشتی قهرمانی جهان؛ بازهم طلا  می خواهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گزارش "ورزش سه"، سومین روز از رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان در حالی از ساعت 13 امروز در بلگراد صربستان آغاز شد که طى روزهاى گذشته ایران دو نقره و یک برنز کسب کرده بود. 

در رقابت های امروز، علاوه بر برگزاری دیدارهای شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزان 57، 74 و 92 کیلوگرم، مرحله مقدماتی 3 وزن آخر مسابقات یعنی اوزان 61، 65 و 97 کیلوگرم پیگیری شد.

علاوه بر قاسمپور و امامی، سه کشتی گیر دیگر ایران نیز امروز به روی تشک رفتند که از بین آنها فقط محمدحسین محمدیان سابقه کسب مدال جهانی را داشت. 

رضا اطرى در ٦١ کیلو، رحمان عموزاد در ٦٥ کیلو و محمدحسین محمدیان در ٩٧ کیلو نمایندگان امروز ایران بودند. این سه کشتى گیر در مسابقات صبح خوش درخشیدند و شکست تمامى رقبا فعلا بدون حتى باخت در نیمه نهایى حاضر شدند که در نهایت ایران به دو فینالیست و یک رده بندى دست پیدا کرد. 

همچنین بعد از برنز یونس امامى در ٧٤ کیلو، کامران قاسمپور بالاخره طلسم طلا را شکست داد و پیروزى برابر کاکس به قهرمانى دست یافت.

 پوشش زنده خبری

26 شهریور 1401 ساعت 22:54

* علاوه بر شکستن طلا، قاسمپور اولین برد ایران برابر آمریکا را در بلگراد بعد از چهار شکست متوالى رقم زد.

26 شهریور 1401 ساعت 22:36

* و بالاخره تماشاگران ایرانى حاضر در سالن کشتى بلگراد، شاهد بالا رفتن پرچم ایران بعد از چند روز انتظار هستند.

26 شهریور 1401 ساعت 22:34

* حتى مصدومیت ابرو هم نتوانست مانع نمایش فوق العاده کامران شود.

26 شهریور 1401 ساعت 22:33

* قاسمپور بعد از کسب مدال طلا: این مدال تقدیم به همه مردم ایران که این چند روز منتظر مدال طلا بودند.

26 شهریور 1401 ساعت 22:30

* بالاخره طلا گرفتیم. در فینال وزن ۹۲ کیلوگرم، کامران قاسمپور به مصاف جیدن کاکس از آمریکا رفت که در حالی که اخطار ۳۰ ثانیه به قاسمپور داده شده بود، با یک زیر دو خم توانست کاکس را خاک کرده و آن اخطار را هم خنثی کند. در وقت دوم نیز دو کشتی گیر هر چه تلاش کردند، امتیازی از یکدیگر نگرفتند تا نماینده کشورمان با همان نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی و برای دومین سال متوالی قهرمان جهان شود.

26 شهریور 1401 ساعت 22:28

* عثمان نورماگومدوف آذربایجانی با نتیجه ۱۱ بر صفر رادوسلاو مارسینکیویچ از لهستان را شکست داد و مدال برنز سال گذشته خود در وزن ۹۲ کیلوگرم را تکرار کرد.

26 شهریور 1401 ساعت 22:14

* نخستین مدال برنز وزن ۹۲ کیلوگرم به میریانی مایسورادزه گرجستانی رسید که در یک کشتی دیدنی و در حالی که کشتی برده را با شکست عوض کرده بود، در کمتر از یک ثانیه به پایان از احمد باتائف بلغارستانی امتیاز گرفت و با نتیجه ۱۲ بر ۱۰ پیروز شد.

26 شهریور 1401 ساعت 21:56

* با مدال طلایی که کایل دیک به دست آورد، تیم آمریکا به سومین مدال طلای خود در این رقابت ها رسید.

26 شهریور 1401 ساعت 21:49

* در تکرار فینال سال گذشته وزن ۷۴ کیلوگرم، کایل دیک آمریکایی با نتیجه ۳ بر ۱ تیموراز سالکازانوف از اسلواکی را شکست داد تا مانند سال گذشته قهرمان جهان شود و چهارمین طلای متوالی خود در رقابت های جهانی را کسب کند.

26 شهریور 1401 ساعت 21:39

* در دیگر رده بندی وزن ۷۴ کیلوگرم، فرانک چامیزو از ایتالیا با حساب ۵ بر ۳ سونر دمیرتاش ترکیه ای را شکست داد تا با کسب این مدال برنز، چهارمین مدال جهانی خود را به دست آورد.