حوادث رکنا: صداوسیما گزارشی رسمی از کشف سرنخ‌های جدید از فوت مشکوک نیکا شاکرمی را پخش کرد.

رسمی / آخرین پیام نیکا شاکرمی به مادر نگرانش ! / فرضیه خودکشی قوی شد !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

   حجم ویدیو: 32.95M

 مدت زمان ویدیو: 00:08:25

رسمی: «نیکا شاکرمی» اسمی که این روزها به بهانه های مختلف به گوشمان می خورد و داستان هایی که از او روایت می شود هرکدام به نوع خود تلخ و دردناک است. نیکا شاکرمی متولد 10 مهر 1384 بود ، به نظر می رسد او هم مثل اغلب نوجوانان این دهه پر از احساسات و خصوصیات متفاوتی مثل ترس، هیجان ، شجاعت یا بی پروایی بود. مرگ نیکا شاکرمی اما به هر طریقی که اتفاق افتاده باشد داغی بود که بر دل تمام مردم نشست چراکه او پس از فوتش چهره ای جهانی پیدا کرد و بزرگ و کوچک او را نماینده ای از دهه هشتادی های کله شق و پرسرو صدای امروز می دانند. با این حال از نحوه فوت «نیکا» روایات متفاوتی مطرح شد و تا امروز هم نمی توان به طور دقیق گفت چه بر سر «نیکا» آمد.

با این حال با گذشت زمان سرنخ های متفاوتی از علت مرگ نیکا شاکرمی پیدا شده و صدا و سیما هم پس از رسانه غربی «سی ان ان» مستندی درباره این دختر دهه هشتادی منتشر کرد.

در روزهای اول مطرح شدن نام «نیکا شاکرمی» صدا و سیما فرضیه ای مبنی بر خودکشی این دختر مطرح کرد و حتی با دعوت از «آتش شاکرمی» خاله این دختر نوجوان که گویا نیکا در منزل او در تهران و حوالی میدان انقلاب زندگی می کرد، این فرضیه را قوی تر کرد چراکه «آتش شاکرمی» خاله نیکا با قرار گرفتن جلوی دوربین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صراحتا تایید کرد که دختر حاضر در مستند صدا و سیما همان «نیکا» است.

در مستند صدا و سیما تصاویری از نیکا وجود دارد که از لحظه ورود او به یک ساختمان نیمه کاره و پس از آن  قوی شدن فرضیه خودکشی او در همین مکان حکایت دارد.

در این مستند نشان می دهد نیکا با عبور از سر یک کوچه که انتهای آن همین ساختمان وجود دارد، دوباره برمی گردد و وارد کوچه می شود، نهایتا هم جسد او در همان حوالی پیدا می شود، البته که در گزارش «سی ان ان» مادر نیکا اظهار می کند :« دختری که در مستند صدا و سیما نشان داده می شود نیکا نیست» اما آنطور پیداست مشخصات دختری که در هردو مستند وجود دارد؛ یکسان است.

علاوه بر موارد مذکور، در مستند صدا و سیما نشان می دهد که نیکا پیش از مرگش صحبت هایی در رابطه با مرگ با اطرافیان و دوستان خود داشته است، نمونه ای از آن را یکی از دوستان نیکا مطرح کرده و گفته:« نیکا معتقد بود پرش از ارتفاع مرگ حتمی دارد و راه مطمئنی برای خودکشی است»  در بخش دیگری نشان داده می شود نیکا شاکرمی قصد خرید قرص برنج که مخصوص خودکشی است داشته و با فروشنده پیام هایی رد و بدل کرده است. در یکی دیگر از مستندات صدا و سیما بخشی از پیام های نیکا به مادرش آورده شده که در آخرین پیام نیکا نوشته است :« تقصیر هیچ کس نبود» هرچند که در این پیام صحبتی از خودکشی نشده اما باتوجه به اینکه همان شب جسد نیکا پیدا شده، گمانه زنی ها به این سمت می رود که این پیام نوعی خداحافظی و اتمام حجت با مادر بوده است.

در همین راستا صدا و سیما پیام های دیگری از صفحه اینستاگرام نیکا شاکرمی هم منتشر کرده که این پیام ها هم حکایت از قصد نیکا برای خودکشی دارد.

اما در مجموع  این موارد، اظهار نظر دیگری هم وجود دارد که مطرح می کند شاید پرت شدن « نیکا شاکرمی » از ارتفاع اتفاقی بوده است، چراکه او و دوستانش بر حسب عادت روی تیرآهن های ساختمان نیمه کاره در همان کوچه ای که جسد دختر نوجوان پیدا شده ، دراز می کشیدند و دور از انتظار نیست که او به علت سهل انگاری به پایین پرت شده باشد. البته عکسی که در گوشی نیکا دال بر اینکه او روی تیرآهن دراز کشیده متعلق به دختر دیگری است که او هم دوست همین دختر نوجوان است.

در نهایت تحقیقات در مورد نحوه فوت «نیکا» هنوز ادامه دارد و نتایج آن هم بزودی منتشر خواهد شد .