بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان، قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد همچنین کاهش دما تا ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دمای پایتخت تا ۶ درجه / بارش برف و باران در ارتفاعات تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، تصاویر ماهواره‌ای و خروجی مدل‌های پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان با توجه به عبور سامانه بارشی از شمال کشور، آسمان قسمتی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی وزش باد شدید و برای ارتفاعات در ساعات بعدازظهر افزایش ابرگاهی رگبار همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ، در ارتفاعات بالادست بارش برف در بعضی ساعات همراه با مه برای روزهای یکشنبه تا سه شنبه(۱۵ تا ۱۷ آبان) پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا(۱۵ و ۱۶ آبان) در سطح استان به‌ویژه در نیمه‌غربی و جنوبی وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک و نفوذ گردوغبار از استان‌های مجاور و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب مورد انتظار است.

از امروز تا پنجشنبه( ۱۵ تا ۱۹ آبان) شاهد کاهش محسوس دما بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد به‌ویژه در نیمه شمالی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۶ آبان) قسمتی ابری و غبار صبحگاهی ، به‌تدریج افزایش ابر و وزش باد  با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۱۷آبان) نیمه‌ابری تا ابری گاهی وزش باد با احتمال بارش پراکنده در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.