حوادث رکنا: رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: با تلاش و زحمات اعضای و دبیران شورای های حل اختلاف شهرستان در۶ ماه سپری شده از ابتدای سال جاری، یک هزار و ۱۱۳ فقره پرونده به مصالحه ختم شده است.

3 مرد اعدامی در زندان رفسنجان قصاص نشدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ حجت الاسلام پورمحمدی  اظهار کرد: در راستای حل و فصل اختلافات و همچنین احیاء سنت حسنه صلح در جامعه، اعضای شورای حل اختلاف حوزه قضائی رفسنجان موفق شدند تا پایان شهریورماه امسال، 1113 فقره پرونده را با صلح و سازش ختم کنند

مردم در این شرایط مجبور هستند بسوزند و بسازند / خبری از ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیست 

مردم در این شرایط مجبور هستند بسوزند و بسازند / خبری از ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیست

وی عنوان کرد:  طی ۶ ماه اول سال جاری  4899 فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف رفسنجان شده که با وساطت اعضای شوراها تعداد 4815 مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه نسبت پرونده های مصالحه شده به پرونده های قابل صلح در این حوزه قضایی ۵۱ درصد است، افزود:  شعب زندان در این حوزه قضائی موجبات آزادی ۴۵ مددجو را فراهم کرده و 3 زندانی از مجازات قطعی قصاص و چوبه دار رهایی یافتند  .

رئیس دادگستری رفسنجان بیان کرد: طی شش ماهه اول امسال، تعداد ۷۹۳ فقره پرونده به شعبه اجرای احکام شورای حل اختلاف این حوزه قضایی وارد شده و ۶۸۴ فقره نیز در همین زمان مختومه شده است.