رکنا ؛ بعد از وقوع انفجار مرگبار در خیابان استقلال ترکیه، با انتشار یک توئیت، نام و تصویر یک زن وکیل سرشناس به سر تیتر اخبار جهان کشیده شد.نویسنده توئیت او به عنوان عامل انفجار معرفی کرده بود. این وکیل چه نقشی در انفجار داشت؟ اصلا ردی می توان از او در این انفجار تروریستی پیدا کرد؟ خیلی زود اصل ماجرا فاش شد.

جنجال این 2 زن در انفجار تروریستی استقلال استانبول ! / بازی با آبروی خانم وکیل سرشناس ! + عکس و فیلم ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    حجم ویدیو: 1.24M

 مدت زمان ویدیو: 00:00:09

به گزارش خبرنگار رکنا، وکیل جییان توسون که در انفجار خیابان استقلال به عنوان «زنی که بمب انداخته» هدف قرار گرفته بود، پس از تهدیدها برای حفظ جان خود به دادسرا مراجعه کرد.

بر اساس اخبار Candan Yıldız از T24، وکیل توسون که به اتهام "عامل حمله" هدف حمله آدم تاشکای عضو حزب ظفر قرار گرفته بود، هنگام انفجار به همراه موکلش در ایستگاه پلیس بوده است.

ماجرا از جایی شروع شد که پس از انفجار در خیابان استقلال ترکیه آدم تاشکای عضو حزب ظفر عکس زنی که بمب را در خیابان استقلال جاسازی کرده بود را در حساب کاربری خود در توییتر به اشتراک گذاشت و مدعی شد فردی که بمب را جاسازی کرده، وکیل جییان توسون بوده است.هر چند تاشکایا پس از مدتی توییت مورد نظر را حذف کرد، اما این ادعا در تاریخ به اشتراک گذاشته شد. حساب های دیگر؛ این عکس با اطلاعات هویتی جیان توسون نیز اضافه شد و در گروه های واتس اپ دست به دست شد.

وکیل جیبان توسون زمان انفجار کجا بود؟

این در حالی است که وکیل جیبان توسون در زمان انفجار در مرکز KÜÇÜKÇEKMECE بود. جیان توسون در زمان انفجار مشغول رسیدگی به پرونده یکی از موکلان در ایستگاه پلیس کوچوکچکمجه بود و به عنوان وکیل مشغول به کار بود که از انفجار مطلع شد. جیبان توسون که تهدید به هدف قرار گرفتن شده بود و امنیت جانی نداشت، در مواجهه با این اتفاقات برای شکایت کیفری به دادسرا رفت.

او هم اکنون به دلیل اینکه امنیت جانی ندارد نمی تواند حتی کار حقوقی خود را انجام  دهد و در شرایط امن قرار گرفته است.

عامل انفجار مرگبار خیابان استقلال ترکیه که بود؟

خبرگزاری آناتولی  در توییت هایی خبر داد که مظنون واقعه تروریستی دیروز فردی به نام "احلام البشیر" است. وی در جریان بازجویی اعتراف کرده که از عفرین سوریه به صورت غیرمجاز وارد ترکیه شده بود.

به نوشته آناتولی، مسئولان ترکیه ای گفته اند که وی مجری دستورهای فرماندهی سازمان تروریستی پ ک ک / ی پ گ در کوبانی سوریه بوده است.

در جریان انفجار دیروز (۲۲ آبان) استانبول، ۶ تن کشته و ۸۱ نفر مجروح شدند که حال دو نفر از آنان وخیم است.