فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوانی که با استفاده از ربات‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از ۲۳۴ هزار حساب بانکی کرده بود،‌ دستگیر شد .

هکر ۱۳ ساله در کرج میلیاردر شد/ او  ۲۳۴ هزار حساب بانکی را خالی کرده بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکشنبه 29 آبان 1401 , 16:09

 فرمانده انتظامی البرز گفت: نوجوانی که با استفاده از ربات‌های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری اینترنتی از ۲۳۴ هزار حساب بانکی کرده بود،‌ دستگیر شد‎.

سردار عباسعلی محمدیان گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده ‌کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان به وسیله لینک های آلوده پیامک های ابلاغ قضایی، بررسی موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 ‌وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی تجهیزات الکترونیک مالباختگان، متوجه شدند که این افراد ضمن اینکه از طریق پیامک ‌های کلاهبرداری ابلاغ قضایی به درگاه های جعلی منتقل می شدند و حسابشان خالی می شده است و از طریق بدافزارهای نصب شده در تلفن همراه آن ‌ها نیز تعداد قابل توجهی پیامک قضایی به سایر شهروندان نیز  ارسال شده است.‌

فرمانده انتظامی استان البرز گفت: در ادامه ماموران با انجام تحقیقات تخصصی و به کارگیری اقدامات فنی و اطلاعاتی، کلاهبردار ‌‌۱۳ ساله این پرونده را شناسایی و با شناسایی مخفیگاه او در شهر نظرآباد، با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را دستگیر کردند.

او با اشاره به کشف تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در کلاهبرداری متهم از مخفیگاهش، اضافه کرد: در تحقیقات ‌تکمیلی مشخص شد که کلاهبردار حرفه ای ۱۳ ساله اطلاعات بیش از ۲۳۴ هزار حساب بانکی را سرقت کرده است و تاکنون ۳ هزارو ‌‌۴۳۳ شاکی از سراسر کشور در خصوص این پرونده شناسایی شده اند.‌

سردار محمدیان با اشاره به این‌که تاکنون ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این متهم حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد می شود، ادامه ‌داد: تحقیقات در خصوص این پرونده برای شناسایی مال باختگان احتمالی ادامه دارد.