رکنا : بر اساس آمار های موجود در هفت ماهه سال جاری ۱۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونو کسید کربن در استان همدان جان خود را از دست دادند.

مرگ مشابه 14 نفر در استان همدان ! / هشدار را جدی بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، بیشتر مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در نیمه دوم سال و به ویژه در فصل زمستان اتفاق می‌افتد که می‌توان با رعایت نکات ایمنی، دقت در نصب و به کارگیری سیستم‌های گرمایشی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد.

 

بر اساس آمار‌های موجود در هفت ماهه سال جاری ۱۴ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج نفر بوده و افزایش یافته است.

چند روز اخیر نیز دو نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شهرستان همدان جان خود را از دست داده اند.

    گاز زغال گازی است بی بو، بی رنگ، بی مزه و سبک‌تر از هوا، این گاز بسیار سمی و مرگ آور است، غلظت نیم تا یک درصد آن در هوای تنفسی در مدت ۱۵ دقیقه موجب مرگ می‌شود.

علائم گازگرفتگی شامل سردرد، سرگیجه و سوزش است، استنشاق گاز مونوکسید کربن در مقادیر کمتر از ۵۰ ppm خطری ندارد و بین ۵۰ تا ۱۰۰ ppm می‌تواند منجر به عوارض نورولوژیک شود و در مقادیر بیشتر از ۱۰۰ ppm مرگ فرد را به دنبال دارد.

کوچک بودن اندازه مجاری خروجی و لوله مشترک شومینه برای چند واحد مسکونی می‌تواند منجر به نشت و نشر گاز، مسمومیت و حتی مرگ افراد شود.