شاگرد یک طلا فروشی که با همدستی اعضای باندی اقدام به سرقت از طلا فروشان کیفی می‌کرد، راز سرقت‌ها را فاش کرد.

شاگرد طلا فروشی، طراح سرقت از طلا فروشان کیفی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، اوایل آذر امسال مرد طلافروش کیفی باحضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از چهار مرد به اتهام سرقت شکایت کرد. در ادامه پرونده به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران ارسال شد. با تحقیق از شاکی مشخص شد، دزدان موتورسوار با حمله به وی در بازار تهران، کیفش که یک کیلو و ۲۰۰ گرم طلا در آن بوده را با تهدید چاقو سرقت کرده‌اند.

در ادامه افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند در محدوده بازار تهران هدف سارقان قرار گرفته و کیف حاوی طلاهای‌شان سرقت شده است.

این در حالی بود که ماموران در برابر شکایت‌های مشابه کیف‌قاپی از زنان و مردان در سطح تهران و محدوده بازار قرار گرفتند. با چهره‌نگاری از سارقان، معلوم شد این تصاویر با تصاویر متهمان فراری که از طلافروشان کیفی سرقت کرده بودند، مطابقت دارد. با مشخص شدن این موضوع، رد شش نفر در این پرونده به دست آمد و آن‌ها چند روز پیش در عملیات‌های جداگانه‌ای بازداشت شدند. در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها ۴۰۰ گرم طلای سرقتی کشف شد.

شهرام سرکرده این گروه سرقت در تحقیقات گفت: در طلافروشی یکی از اقوامم در بازار تهران مشغول بودم و هشت میلیون تومان حقوقم بود. تازه نامزد کرده بودم. خانواده عروس تصور می‌کردند، چون من در طلافروشی کار می‌کنم، باید بهترین طلاها را برای دخترشان بخرم و در مجلل‌ترین تالار پایتخت برای دخترشان عروسی بگیرم، اما فراهم کردن این خواسته‌ها از دستم برنمی‌آمد و به همین دلیل پایم به کار خلاف باز شد.

در کافه‌ای که پاتوقم بود با اعضای باندی آشنا شدم که کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی می‌کردند. من اطلاعات مشتریان کیفی که از مغازه محل کارم یا طلافروشی‌های دیگر خرید و فروش می‌کردند را به آن‌ها می‌دادم و همدستانم کیف‌ها را سرقت می‌کردند. با اعتراف او، همدستانش نیز به جرایم‌شان اعتراف کردند. متهمان در حالی سرقت دو کیف طلا را قبول کردند که ردپای آن‌ها در هشت سرقت به دست آمده است.