رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت دو مامور نما و انهدام باند سرقت از منازل در شهرک غرب تهران خبر داد.

دستگیری ۲ سارق با لباس پلیس در میدان آزادی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوشنبه 21 آذر 1401 , 13:59

  رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از بازداشت دو مامور نما و انهدام باند سرقت از منازل در شهرک غرب تهران خبرداد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به ماموریت‌های پلیس پیشگیری در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری دو سارق مامورنماست، افرادی که با معرفی خود به عنوان مامور پلیس اقدام به اخاذی از شهروندان کرده بودند.

 وی درباره جزئیات پرونده دستگیری این افراد گفت: روز گذشته تیم عملیات کلانتری ۱۳۵ آزادی به‌صورت نامحسوس در محدوده میدان آزادی در حال گشتزنی بود که به دو نفر که لباس پلیس بر تن داشتند مشکوک شده و رفتار آن‌ها را به صورت نامحسوس زیر نظر قرار دادند. ماموران با بررسی رفتار این افراد مشاهده کردند که این افراد پلیس نیستند و با سوءاستفاده از لباس و غصب عنوان پلیس اقدام به اخاذی و سرقت از شهروندان می‌کنند که بلافاصله در یک عملیات پلیسی هر دو نفر را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

 موقوفه‌ای با بیان اینکه ماموران در جریان بازرسی از این افراد مقدار زیادی وسایل و ادوات سرقت شده و نیز برخی از تجهیزات نظامی را کشف و ضبط کردند، گفت: متهمان در جریان بازجویی‌های اولیه به چندین فقره سرقت و اخاذی اعتراف کرده و گفتند که مدتی است با تهیه لباس پلیس و در پوشش مامور اقدام به اخاذی از شهروندان کرده‌اند.

 رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به بررسی سوابق هر دو متهم گفت: این افراد در امر سرقت فعالیت داشته و پیش از این نیز دستگیر شده بودند، برای دو متهم پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی آنان ادامه دارد.