یک گورکن 2 مار را شکار می کند در حالی که یک شاهین و شغال در همان نزدیکی منتظر نشسته اند تا بعد گورکن به سراغ لاشه ها بروند!

گورکن قهرمان با شکار افعی شغال زیرک را هم سیر کرد! + عکس های دیدنی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در حیات وحش بعضاً شاهد صحنه های نادری هستیم که شاهد تعداد انگشت شماری از انسان ها فرصت دیدن اون رو داشته باشند اما به لطف تکنولوژی بشر تونسته که این تصاویر و لحظات رو ثبت کنه و از این طریق تعداد زیادی از افراد اون رو ببینند. تو این مقاله یکی از این صحنه های نادر که در حیات وحش آفریقا اتفاق افتاده رو به شما نشون می دیم.

همزیستی شاهین، گورکن و شغال پدیده نادر در طبیعت است. گورکن ها حفارهای خارق العاده ای هستند و به ندرت در گرفتن هر حیوانی تردید می کنند - حتی مارهای سمی! مطالعات نشان می‌دهد که آنها بیشتر از جوندگان تغذیه می‌کنند و اغلب حفره‌هایی از موش‌ها، موش‌های صحرایی و غیره را حفاری می‌کنند.

از طرفی شغال‌های پشت سیاه و گوشاوک‌ها (پرنده ای شبیه شاهین) یه جورایی میشه گفت آویزان گورکن‌های هستند و منتظر فرصتی برای ربودن هر چیزی هستند که از توجه گورکن دور می‌شود.

پروفسور 75 ساله بازنشسته پیت ون شالکویک و همسرش لین ون هیردن، این افتخار را داشتند که این اتفاق را ببینند و این داستان را به اشتراک گذاشتند:

«بعد از پنچر شدن لاستیک و اینکه مجبور شدیم برای سوخت به کمپ برگردیم، به خود گفتیم که دیگر برای مشاهده خیلی دیر شده است. در 10 کیلومتری منطقه Twee Rivieren یک گورکن را در کنار جاده دیدیم که در حال بو کردن و کندن اطراف بود. 2 گوشاوک کم رنگ و 2 شغال در همان نزدیکی آماده باش بودند. ما تنها بودیم زیرا همه ماشین‌های دیگر در مسابقه ردیابی حیوانات خیلی جلوتر بودند.»

«من به همسرم گفتم که با دوربینش آماده شود، زیرا می‌دانستم که اگر گورکن از سوراخی که گورکن دارد حفر می کند موش بیرون بیاید شغال‌ها یا گوشاوک‌ها آن را می‌گیرند. در کمال تعجب، گورکن یک مار در حال پیچش را بیرون آورد. ممکن است مار کبری یا مار خالدار بوده باشد. او برای لذت بردن از غذای خود پشت یک بوته پنهان شد. ما هیجان‌زده بودیم زیرا می‌دانستیم که این یک منظره بسیار خاص و نادر است.»

گورکن برگشت و دوباره شروع به حفاری کرد وای ... او یک مار دیگر را بیرون کشید! لین از مارها می ترسد، حتی از آنها عکس می گیرد، با این حال به عکس گرفتن ادامه داد. ما در حالی که گوشاک ها و شغال ها او را زیر نظر داشتند، شاهد بودیم که گورکن مار دوم را درست در مقابل ما می خورد. سپس بسیار بی حال شد و دراز کشید. او دوباره سعی کرد حفاری کند اما در نهایت از هوش رفت - ما گمان می‌کنیم ممکن است یکی از مارها او را گاز گرفته شده باشد.

ماشین‌های دیگر رسیدند و آنچه را که شاهد بودیم برای آن ها تعریف کردیم. یک نفر به ما در مورد پلنگ روی درخت در همین حوالی گفت، بنابراین ما به آنجا رفتیم. وقتی بعد از 3 ساعت برگشتیم، گورکن هنوز آنجا بود، سرش را داخل یک چاله کرده بود و دوباره در حال حفاری بود.

زمانی که مشاهده خود را با یک محیط بان باتجربه در کمپ در میان گذاشتیم، او به ما گفت که هرگز چیزی شبیه به آنچه ما دیده بودیم، تجربه نکرده است. لین به او گفت که این دیدن یک بار در زندگی است، که او پاسخ داد «نه، یک بار در دو زندگی».