مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از صبح جمعه ۲۵ آذر تا اواخر وقت جمعه، در شهرهای تهران و کرج، تداوم آلودگی هوا در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم، پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی برای آلودگی هوای تهران و  کرج
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز بارش باران و بارش برف در ارتفاعاتِ برخی نقاط استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد داریم.

وی ادامه داد: روز آینده ۲۵ آذر بارش پراکنده در برخی نقاط غرب، جنوب‌غرب، شمال‌غرب، مرکز کشور، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه ۲۶ آذر در استان‌های ساحلی خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود. همچنین بارش در استان‌های همدان، لرستان، مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد خواهیم داشت، در این مدت در ارتفاعات البرز و برخی نقاط فارس و کرمان هم بارش پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای آلودگی هوای تهران و کرج

ضیائیان افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه پیشِ رو جوی آرام و پایدار در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از صبح جمعه ۱۴۰۱/۰۹/۲۵ تا اواخر وقت جمعه ۱۴۰۱/۰۹/۲۵ در شهرهای تهران و کرج‌، تداوم آلودگی هوا و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: توصیه‌ می‌شود کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای همه گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز و اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده ها تا حد بسیار ناسالم، دردستور کار باشد.

* یخبندان در برخی مناطق ۵ استان

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۵ و ۶ درجه خواهد بود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی گفت: فردا در پنج مرکز استان شامل کرمان، شیراز، شهرکرد، زاهدان و ارومیه کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.