حوادث رکنا: فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از دستگیری 4 حفار غیر مجاز در شهرستان نور خبر داد.

غافلگیری 4 مرد در یک قدمی گنج در نور / در عمق زمین دستگیر شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محمد رضا کردان گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان نور و در پی اخبار واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد مشکوک در منطقه چمسان و اقدام به حفاری در یکی از تپه‌های تاریخی بلافاصله ماموران یگان حفاظت به‌همراه عوامل انتظامی با دستورقضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از شناسایی محل مورد نظر ، در یک عملیات ضربتی توانستند یک دستگاه فلزیاب به‌همراه آلات و ادوات حفاری کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: در این‌ رابطه چهار نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

کردان یادآور شد: طبق قانون، ساخت، خریدوفروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

او تصریح کرد: با هرگونه تبلیغ، خریدوفروش و استفاده از این دستگاه که به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی خواهد شد.