رکنا : رئیس کل دادگستری استان قزوین از فوت یک نفر در درگیری با ماموران پاسگاه انتظامی ارداق استان قزوین خبر داد.

مرگ یک قزوینی در درگیری مسلحانه با ماموران پاسگاه انتظامی  آرد اق استان قزوین/ تشکیل پرونده قضایی برای بررسی حادثه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا ، علی شعبانی در تشریح خبر فوت سرنشین یک خودرو در درگیری مسلحانه با ماموران پاسگاه انتظامی ارداق استان قزوین، تصریح کرد: در ساعت ۲۳ روز پنجم دیماه ماموران پاسگاه انتظامی ارداق در حین گشت زنی در منطقه به یک دستگاه خودروی وانت با ۲ سرنشین مشکوک می‌شوند و خودروی مذکور با رویت عوامل انتظامی به سمت خیابان‌های فرعی منطقه متواری می‌شود.

 

وی افزود: در این تعقیب و گریز خودروی وانت پس از مدتی متوقف می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: ماموران از خودروی خود پیاده شده و به سمت خودروی وانت حرکت می‌کنند که راننده وانت دنده عقب گرفته و خودروی ماموران را تخریب می‌کند. یکی از سرنشین وانت نیز با یک قبضه سلاح شکاری به سمت ماموران هدف‌گیری می‌کند، که در نتیجه عوامل انتظامی با مشاهده اسلحه، با استفاده از قانون بکارگیری سلاح، به سمت لاستیک خودورو شلیک می‌کنند که خودروی وانت مجددا متواری می‌شود و خودروی ماموران بدلیل تخریب امکان تعقیب مجدد را نداشته است.

شعبانی گفت: متاسفانه در نتیجه شلیک به سمت خودرو یکی از سرنشینان خودرو مجروح شده و به علت شدت خونریزی فوت کرده است.

وی افزود: در نهایت متهمان شناسایی و دستگیر می‌شوند و راننده خودرو به استفاده از مشروبات الکلی و یک قبضه سلاح غیرمجاز متعلق به پدر متوفی اقرار می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین، همچنین با اشاره به اینکه راننده خودروی وانت دارای سوابق متعدد کیفری از جمله ضرب و جرح عمدی، مشارکت در نزاع دسته جمعی، تخریب، توهین، فحاشی، رانندگی بدون پروانه، نگهداری مشروبات الکلی،توهین به ماموران و تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه است، اضافه کرد: همچنین این فرد دارای ۲ فقره محکومیت قطعی کیفری در دادگاه عمومی بخش ارداق است.

وی تاکید کرد: در خصوص این حادثه در دادسرای استان پرونده قضایی تشکیل و دستورات لازم صادر شده و این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است.