حوادث رکنا: مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان اعلام کرد: قطار قم- مشهد که به دلیل شرایط نامساعد جوی در فریمان متوقف شده بود به سمت مشهد در حرکت است.

علت توقف قطار قم مشهد چه بود؟ + آخرین وضعیت از حال مسافران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رگنا؛ جواد معراجی فر مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان اظهار کرد: قطار قم- مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی در فریمان متوقف شده بود.

 

وی تصریح کرد: ادامه حرکت قطار قم- مشهد به دلیل شرایط نامساعد جوی و یخ زدگی قادر خطرناک بود به همین دلیل در ایستگاه فریمان متوقف و بعد از چندین ساعت ظهر امروز به سمت مشهد حرکت کرد .

مسئول روابط عمومی اداره کل راه آهن خراسان با بیان اینکه توقف به دلیل حفظ جان مسافران صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: حال مسافران خوب است.

 معراجی فر همچنین در خصوص وضهیت تهویه قطار اطهار کرد: از ابتدای حرکت تا کنون تهویه قطار به خوبی صورت گرفته و مشکل تهویه وجود ندارد.

400 مسافر قطار محبوس شده بودند

معراجی‌فر، مدیر روابط عمومی راه‌آهن خراسان، گفت: قطار مسافربری که از مقصد قم به‌سمت مشهد در حال حرکت بود، در ایستگاه فریمان متوقف شد.

وی افزود: دلیل توقف این قطار سرمای بیش از حد هوا در فریمان و ایجاد نقص فنی در قطار بود.

معراجی‌فر اضافه کرد: این قطار حدود ساعت ۱۲:۱۰ به‌سمت مشهد حرکت کرد. همچنین به‌دلیل توقف طولانی این قطار از مسافران پذیرایی صورت گرفت.

در ساعت ۱۲:۴۰ ظهر روز پنجشنبه نشان می‌داد این قطار برخلاف ادعای روابط عمومی راه آهن خراسان رضوی هنوز حرکت نکرده است.

لازم به ذکر است شب گذشته فریمان با دمای ۲۸- درجه سردترین شهر کشور بوده است.

پیش از این یکی از مسافران این قطار اعلام کرده بود: بیش از ۱۰ ساعت است که قطار قم به مقصد مشهدمقدس در ۴۰ کیلومتری شهر مشهد دچار نقص فنی شده است و مسافران بدون توجه مسئولان و بدون امکانات در قطار از سرما یخ زده‌اند.

این مسافر همچنین گفته است: متأسفانه برق و بخاری قطار هر دو قطع است و با توجه به سرمای هوا مسافران شرایط بسیار سختی را می‌گذرانند. در این قطار حداقل ۴۰۰ مسافر حضور دارد که در میان مسافران نوزاد، کودک و افراد سالمند وجود دارند، اما متأسفانه از دیشب تاکنون هیچ‌کس پاسخگوی مسافران نیست.

این مسافر قطار قم ـ مشهد بیان کرد: خدمت‌رسانی و پاسخگویی بسیار ضعیف است. حتی به مسافران آب، چای‌ یا نانی داده نشده است و ما با توجه به اینکه به اردو می‌رفتیم، مواد غذایی را که برای اردو تهیه کرده بودیم، بین مردم توزیع کردیم و پس از این اقدام ما تازه خدمه قطار کیک و آبمیوه بین مردم توزیع کردند.