حوادث رکنا: مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: ۱۲ شهروند این استان امسال به دلیل گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونواکسید کربن جان باختند.

مرگ تلخ و مشابه 12 مرد در لرستان + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رکنا: محمدرضا فارسی نژاد روز دوشنبه بیان کرد: این تعداد همگی مرد بوده که در مقایسه با تعداد ۱۵ نفر مدت مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد کاهش یافته اند.

وی تاکید کرد: با توجه به برودت هوا و کاهش دما در این روزها، شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی و استفاده درست از وسایل گرمایشی خود نهایت دقت را داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار در این ایام سرد سال نباشیم.

مرگ ۱۶ نفر در حوادث ناشی از کار

فارسی نژاد همچنین افزود: امسال ۱۶ جان باخته به دلیل حوادث ناشی از کار در مراکز پزشکی قانونی لرستان مورد معاینه قرار گرفته اند که این آمار در مدت مشابه سال قبل نیز همین رقم بوده و کاهش یا افزایشی نداشته است.

وی با بیان اینکه جان باختگان حوادث کار در لرستان همگی مرد بوده اند اظهار داشت: امسال آمار مصدومان ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان ۵۶۰ مورد گزارش شده است که از این تعداد ۳۲ نفر زن و ۵۲۸ نفر مرد هستند و مجموع آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۵۷ نفر گزارش شده بود، افزایش نیم درصدی را نشان می دهد.

۲۷ نفر به دلیل سوختگی در لرستان جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: امسال آمار ناشی از سوختگی در این استان با افزایش افزایش هشت درصدی مواجه شده است و بر این اساس ۲۷ نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۱۳ نفر مرد بوده اند.

فارسی نژاد افزود: تعداد افراد جان باخته در استان بر اثر سوختگی، طی مدت مشابه سال قبل ۲۵ نفر گزارش شده بود.

کاهش ۳۸ درصدی متوفیان ناشی از برق گرفتگی در لرستان

وی اظهار داشت: امسال تعداد هشت نفر در استان (همگی مرد) بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند که این عدد در مقایسه با ۱۳ نفر سال گذشته، ۳۸ درصد کاهش یافته است.