سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، از اسکان اضطراری ۳ هزار نفر به دلیل کولاک و آبگرفتگی خبر داد.

اسکان اضطراری ۳ هزار نفر به دلیل کولاک و آبگرفتگی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ بابک محمودی با اشاره به تأثر ۳۱ استان کشور از آبگرفتگی و کولاک و با بیان این که از تاریخ ۱۸ تا ساعت ۶ صبح امروز ۲۷ دی ماه، امدادرسانی به ۲۹ استان انجام گرفته است، گفت: به ۲۹ استان، ۱۸۸ شهرستان، ۳۶۴ منطقه، ۱۳۹ محور، ۳۶ شهر، ۱۵۹ روستا و ۳۰ منطقه عشایرنشین امدادرسانی شد.

وی با اشاره به این که ۳ هزار و ۸۴۱ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند، ادامه داد: در این مدت زمان، به ۲۶ هزار و ۳۹۰ نفر از شهروندان امدادرسانی شد که ۴۲ نفر ار آنان به مناطق امن و ۴۷ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. ۳ نفر از هم‌‎وطنان نیز به دلیل سیل در شهرستان فسا و ریزش آوار در شهرستان منوجان، جان خود را از دست دادند.

محمودی افزود: در این مدت زمان هزار و ۱۵۶ خودرو از برف رهاسازی شدند و آب تجمیع شده در ۱۲۲ خانه مسکونی نیز تخلیه شد.

سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر، با اشاره به این که در این مدت زمان، ۶۴۱ تیم عملیاتی شامل ۲ هزار و ۳۶۷ نفر به شهروندان خدمات‌رسانی کردند، عنوان کرد: در این مدت زمان ۴۵ دستگاه چادر، ۷ هزار و ۶۵۲ تخته پتو، ۷۴۶ تخته موکت، ۵ هزار و ۸۰۶ کیلوگرم نایلون، ۲۵۰ ست شستشو، هزار و ۷۱۳ شعله والو، هزار و ۱۸۲ بسته غذایی، ۳ هزار و ۱۰۰ قرص نان، ۸۳ کیلوگرم خرما، هزار و ۷۷۹ قوطی کنسروجات، ۷۱۲ کیلوگرم برنج، ۲۴۱ کیلوگرم حبوبات، ۸۶۱ بطری آب معدنی، ۲۰۰ کیلوگرم قندوشکر، هزار و ۴۱۴ کیلوگرم روغن، ۳۷۹ بسته بیسکوئیت توزیع شد.

گفتنی است، امدادرسانی به استان‌های خراسان رضوی، فارس و بوشهر ادامه دارد.