حوادث رئیس پلیس فتای خوزستان درباره پیامک های جعلی با عناوین مختلف به شهروندان هشدار داد.

هشدار / این شگرد تکراری حسابتان را خالی می کند / روی کدام پیامک ها کلیک نکنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ فرمانده پلیس فتا خوزستان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند، با توجه به افزایش کلاهبرداری تلفنی در سطح استان و کشور، شهروندان مراقب ترفند‌های این کلاهبرداران با موضوعاتی همچون برنده شدن در مناسبات مختلف و یا برنده شدن خودرو و هر موضوع دیگر باشند.

 

سرهنگ کارآگاه علی حسینی افزود: همه اداره ها و سازمان ها با سرشماره های عدل ایران و شماره های انگلیسی پیام های خود را به مخاطبان ارسال می کنند. این پیامک های اطلاع رسانی هیچ وقت با شماره های ناشناس و مشکوک ارسال نمی شود. و هیچ لینکی هم به این شماره ها پیوست نیست. پس شهروندان در صورت دریافت شماره ها همراه با لینک، به آن توجه نکنند چرا که این پیامک ها کلاهبرداری و بدافزار است.

وی افزود: در این شیوه کلاهبرداران با برقراری تماس با شهروندان و سواستفاده از اطلاعات قبلی همچون مشخصات فردی، کد ملی، شماره حساب و... که در اختیار دارند و با جلب اعتماد قربانیان، آنان را مجاب میکنند تا پیامکی که هنگام تماس برای آنان ارسال می‌شود را برای تماس گیرنده قرائت کنند در حالی که شهروندان هوشیار باشند این شماره رمز ورود به اپلیکیشن‌های حساب بانکی شماست که برای شیادان سایبری ارسال می‌کنید.

فرمانده پلیس فتا خوزستان ادامه داد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را با همکاران ما با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در میان بگذارند.