معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: هم اینک حال عمومی همه دانشجویانی که با گاز مو نو کسید کربن (CO) مسموم شده بودند مساعد است و هیچ یک از دانشجویان در بیمارستان بستری نیستند.

آخرین وضعیت از 70 دانشجوی دختر دانشگاه سید جمال اسدآبادی همدان / در یک قدمی مرگ قرار داشتند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    حوا«حامد صفاری» روز سه شنبه با تشریح این موضوع افزود: روز گذشته حدود ۷۰ نفر از دانشجویان دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی این شهرستان در خوابگاه دخترانه دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند.

وی ادامه داد: پس از اطلاع از خوابگاه دانشجویی در اسرع وقت با اورژانس ۱۱۵ تماس برقرار شد و ستادی با ریاست دانشکده تشکیل و اقدامات لازم انجام شد.

صفاری اظهار داشت: تعدادی از دانشجویانی که به بیمارستان انتقال داده شدند بیشتر دارای علائم تهوع، استفراغ و سرگیجه بودند که با مراجعه و انتقال آنها به اورژانس بیمارستان قائم(عج) از لحاظ علائم حیاتی و اکسیژن خون معاینه شدند.

وی با بیان اینکه از تعدادی دانشجویان نیز آزمایش گاز خون شریانی(ای. بی. جی) گرفته شد تاکید کرد: بیماران مراجعه کننده در وضعیت باثبات بودند و مشکل خاصی نداشتند.

خوابگاه دخترانه شماره یک این دانشگاه دارای ۱۷۵ دانشجو است که تقریبا نیمی از دانشجویان دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده اند.