حوادث رکنا: مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز شنبه در سه حادثه جداگانه ۴۳ نفر از معتکفان مساجد استان بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن از بخاری محل اعتکاف، دچار مسمومیت شدند.

سایه مرگ روی سر 43 زن و مرد معتکف در مساجد خراسان جنوبی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا؛ علیرضا عباسی معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: روز شنبه در 3 حادثه جداگانه ۴۳ نفر از معتکفان مساجد استان بر اثر انتشار گاز مونوکسید کربن از بخاری محل اعتکاف، دچار مسمومیت شدند که حال همه آنان مساعد است و از بیمارستان و درمانگاه محل ترخیص شده‌اند.

 

وی اظهار داشت: وقوع حادثه گازگرفتگی در دیهوک شهرستان طبس ساعت ۱۸ و ۲۸ دقیقه شنبه رخ داد که بر اثر آن ۱۶ نفر از معتکفان دچار مسومیت شدند که پنج نفر آنان در محل درمان و ۱۱ نفر منتقل درمانگاه و سپس ترخیص شدند.

عباسی گفت: همچنین ۲۰ نفر از معتکفان در افین شهرستان زیرکوه ساعت ۱۲ و ۵۴ دقیقه دچار مسمومیت ناشی از انتشار گاز مونوکسید کربن شدند که ۶ نفر در محل درمان و ۱۴ نفر آنان منتقل درمانگاه و بیمارستان شده و با انجام اقدامات لازم همه آنان پس از بهبود ترخیص شدند.

وی یادآور شد: در حادثه دیگر ساعت ۱۷ و ۳۷ دقیقه شنبه هفت از معتکفان در روستای زیربرندود شهرستان درمیان دچار گازگرفتگی شدند که حال عمومی همه آنها مساعد است و در محل نیز درمان شدند.

عباسی افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه برای دیهوک طبس سه آمبولانس، افین زیرکوه ۲ آمبولانس و برای زیربرندود درمیان یک آمبولانس اعزام شد تا افرادی که دچار مسمومیت شده بودند به درمانگاه یا بیمارستان منتقل شدند.