حوادث رکنا: مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه گفت: مرگ خاموش جان ۱۳ کرمانشاهی را در ۱۰ ماه گذشته گرفت.

مرگ تلخ و مشابه 13 زن و مرد کرمانشاهی + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

    به گزارش رکنا، سلیم خانی اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته از سال‌جاری تعداد ۱۳ نفر از شهروندان کرمانشاهی در مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه به دلیل فوت ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن مورد معاینه قرار گرفتند.

 

وی افزود: از مجموع افراد فوت شده در اثر مسمومیت با گاز منو کسید کربن 8 نفر زن و 5 نفر مرد بوده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی مشاهده می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با تاکید بر توجه به هشدارهای مربوط به گاز منوکسید کربن، تصریح کرد: با شروع فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی و گازسوز هرساله تعدادی از همشهریان به دلیل بی توجهی و بی احتیاطی جان خود را از دست خواهند داد.

خانی خاطر نشان کرد: مسمومیت با گاز منوکسید کربن علائمی مانند سردرد، گیجی، خواب آلودگی، باریک بینی، تهوع، شکم درد، احساس زخم در گلو، سرفه خشک و کبودی لب و ناخن‌ها و در خردسالان بیشتر درگیری دستگاه گوارش را به همراه دارد که پس از دقایقی باعث مسمومیت و در نهایت مرگ می‌شود و به همین دلیل «مرگ خاموش» لقب گرفته است.

وی در پایان با بیان توصیه‌هایی برای جلوگیری بروز خطراتی ناشی از نشت گاز، تاکید کرد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، دقت و توجه به سلامت دودکش‌ها، رنگ شعله وسایل گرمایشی باید آبی باشد، وجود تهویه مناسب در منزل برای ورود و خروج کافی هوا، عدم نصب آبگرمکن در حمام، عدم استفاده از وسایل گرمایشی فاقد دودکش از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.