حوادث رکنا: رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت محتویات داخل خودرو در تهران، خبر داد.

انهدام باند دزدان خودرو که حساب صاحب ماشین را هم خالی می کردند / در تهران فاش شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند بزرگ سرقت محتویات داخل خودرو در تهران، خبر داد و گفت: با وقوع یک فقره سرقت محتویات داخل خودرو در غرب تهران، موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد، ۴ مرد سارق در ساعات پایانی شب خودروی موردنظر را شناسایی و سپس با تخریب درب خودرواقدام به سرقت مدارک مالباخته از جمله کارت ملی، کارت بانکی، سیم کارت و مدارک بانکی و … کرده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان در مرحله بعدی از بررسی‌های تخصصی خود پی بردند، متهمان پس از سرقت اموال از خودروی مورد نظر با استفاده از مدارک و اموال سرقتی، موفق به انتقال غیرمجاز یک میلیارد ریال پول از حساب بانکی مالباخته به حساب شخص ناشناسی از طریق اپلیکیشن اینترنت بانک شده‌اند.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی با بیان اینکه سارقان سیم کارت‌های سرقتی مالباخته را نیز برای فروش در سایت اینترنتی آگهی کرده بودند، ادامه داد: همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و اقدامات اطلاعاتی هویت متهمان را شناسایی کنند که در ادامه مشخص شد، سارقان با جعل مدارک یک حساب بانکی افتتاح کرده و پول‌های خود را به آن انتقال داده‌اند.

وی با بیان اینکه متهمان دارای اعتیاد و سوابق متعدد کیفری هستند، عنوان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های بیشتر مخفیگاه متهمان را در جنوب غرب تهران شناسایی کردند و متوجه شدند آنها سارقان حرفه‌ای محتویات داخل خودرو هستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ متذکر شد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم، با هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و به اداره بیستم پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی افزود: متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت‌های متعدد داخل خودرو در نقاط مختلف تهران اعتراف کردند و اموال مسروقه نیز از جمله ۳ دستگاه لپ تاپ، یک دستگاه تلفن همراه و ۲ دستگاه پرینتر و … کشف شد.

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی قرار گرفتند.