سرکنسول ایران در عراق گفت: جهت ایجاد و برقراری امنیت در نقاط حساس از سوی دولت عراق تا اطلاع ثانوی مرز خسروی مسدود است.

سرکنسول ایران در عراق: مرز خسروی تا اطلاع ثانوی مسدود است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین ، میر مسعود حسینیان در گفت‌وگوی رادیویی با توجه به اینکه مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی هنوز باز نشده است اظهار داشت: جهت ایجاد و برقراری امنیت در نقاط حساس و مشکوک از سوی دولت عراق تا اطلاع ثانوی مرز خسروی مسدود است.

سرکنسول ایران در عراق گفت: زائرانی که بر اساسی تقسیم‌بندی آمایش سرزمینی قرار بود از مرز خسروی تردد کنند به منظور هدر نرفتن وقت خود هر چه سریعتر به مرز مهران مراجعه کنند.

حسینیان با اشاره به اینکه همواره تأکید مسئولان ایرانی مبنی بر عدم تردد زائران بدون مدرک قانونی است عنوان کرد زائران بدون داشتن ویزا و گذرنامه قصد خروج از مرز را نداشته باشند زیرا یک مجازات 3 ساله برای افراد از سوی دولت عراق در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زائران اگر چند ساعت در مرز معطل شوند بهتر از اینگونه دردسرها و مشکلات است بیان کرد: زیرا زیارت امام حسین (ع) مستحب امام خروج از مرز بدون مدرک قانونی حق‌الناس است.

سرکنسول ایران در عراق با اشاره به اینکه تلاش زیادی از سوی دولت ایران برای لغو ویزا انجام شده است افزود: اما طرف عراقی به خاطر مسائل امنیتی و مسائل مالی به این پول نیاز دارند.