بیرجند- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت اینترنتی، هتک حیثیت و نشراکاذیب در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

دستگیری عامل هتک حیثیت دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ علی محمدپور گفت: با ارجاع یک فقره شکوائیه مبنی برایجاد مزاحمت، هتک حیثیت و نشر اکاذیب از طریق پیام رسان های موبایلی، بررسی موضوع در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: براساس تحقیقات به عمل آمده شاکی عنوان داشت:مدتی است که فرد یا افرادی ناشناس در شبکه‌های اجتماعی اقدام به توهین و فحاشی و مزاحمت‌های متعدد علیه دختر 17 ساله‌ام و همچنین سایر اعضای خانواده‌ام می کند که باعث سلب آسایش من و خانواده‌ام شده است که از وی شاکی و تقاضای رسیدگی دارم .

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی ادامه داد:کارشناسان پلیس فتا طی اقدامات فنی و پلیسی متهم را شناسایی و احضار کردند که متهم در بازجویی ها هنگام روبرو شدن با مستندات پرونده اعتراف کرد کلیه مزاحمت‌ها برای شاکی در شبکه‌های اجتماعی را با هدف و انگیزه انتقام جویی انجام داده است .

سرهنگ محمدپور با اشاره به اعزام متهم به دادسرا به شهروندان هشدار داد : با توجه این که پرونده‌های هتک حیثیت ونشر اکاذیب در فضای مجازی رو به افزایش است ؛کاربران سعی کنند در اکانت شبکه های اجتماعی خود، تمامی گزینه‌های privacy and security (تنظیمات حریم شخصی وامنیتی) را لحاظ کنند تا افراد غریبه قادر به بازدید از پروفایلشان نباشند.

وی ادامه داد: کاربران حتی الامکان سعی کنند در وسیله های الکترونیکی که از آن برای کار با اینترنت استفاده می‌کنند، عکس‌ها و فیلم‌های شخصی‌شان را نگهداری نکنند و هنگام برخورد با مزاحمان اینترنتی حتما برای شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند تا از طریق قانون با فرد مجرم برخورد شود.

وی در پایان گفت: کاربران هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند .

منبع/ایلنا